آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
با حضور استاندار استان هرمزگان

۲ محصول دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری هرمزگان رونمایی شد

در مراسمی با حضور استاندار استان هرمزگان دو محصول دانش‌بنیان پارک علم و فناوری این استان رونمایی شد.

بازخبر از بندرعباس به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در مراسم رونمایی از دو محصول دانش بنیان با اشاره به اهمیت شرکت‌های دانش بنیان برای استفاده از ظرفیت‌های موجود استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های استان هرمزگان در دو طرح مذکور پررنگ است که هر دوی این دو محصول می‌تواند نقش به سزایی در ایجاد اشتغال و افزایش بهره‌وری داشته باشد.

وی با اشاره به محصول کودهای ارگانیک و پلیمرهای زیستی از جلبک‌های خلیج فارس خاطرنشان کرد: شرکت دانش بنیان زیست دریا پروران آناهیتا با هدف بهره‌برداری از پتانسیل‌های زیستی آبهای دریایی جنوب کشور شکل گرفت تا با تکثیر و تولید جلبک‌ها به عنوان یکی از ذخائر ارزشمند آب‌های شور دریا و استفاده از فناوری‌های نوین محصولات ارزشمندی متعددی از آنها تولید کند که در حوزه‌های مختلف کشاورزی، داروسازی، پزشکی، محصولات بهداشتی و آرایشی و نیز حوزه‌های مختلف صنعت کاربردهای گسترده‌ای  دارند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ادامه داد: این شرکت با دستیابی به بیوتکنیک‌های کشت برخی از جلبک‌های ماکروسکوپیک خلیج فارس موفق به استحصال دو نوع کود ارگانیک مایع و جامد از جلبک‌های قرمز و قهوه‌ای خلیج فارس شده است.

به گفته وی، با استفاده از جلبک‌های مورد اشاره پلیمرهای زیستی نظیر آگار، آلژینات و کاراجینان را نیز استحصال نموده است و آماده تجاری سازی این محصولات می‌باشد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان به مزایای این محصولات اشاره کرد و گفت: این جلبک‌ها بی نیاز از مصرف آب شیرین بوده و در آب شور دریا کشت می‌شوند از سوی دیگر این محصولات ارگانیک موجب ارتقای سلامت و بهداشت جامعه نیز می شود.

فتی در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف کودهای ارگانیک جلبکی اثرات مخرب کودهای شیمیایی را کاهش می دهند و به طور چشمگیری کمیت و کیفیت محصولات باغی و زراعی را افزایش می‌دهد.

وی فعالیت در این خصوص را یکی از راه‌های مهم ورود و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان همچنین به ارزش ریالی بالای این محصول اشاره کرد و گفت: از هر هکتار مزرعه کشت جلبک حدود ۲ تن آگار قابل استخراج و استحصال می‌باشد که با قیمت هر کیلوگرم بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

به گفته فتی، دریا ظرفیت بالایی را برای مناطق ساحلی بوجود آورده که کمتر از آن استفاده می شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان به کشت این محصول اشاره کرد و بیان داشت: مدت زمان کشت محصول از ابتدا تا زمان برداشت ۶ ماه به طول خواهد انجامید که در هر هکتار ۶۰ تا ۹۰ تن ماده تر جلبکی ظرفیت تولید خواهد داشت.

رونمایی از سامانه هوشمند برنامه ریزی عملیات هنگام

وی در ادامه به رونمایی از سامانه هوشمند برنامه‌ریزی عملیات هنگام اشاره کرد و بیان داشت: سامانه هنگام به عنوان قدرت بلامنازع سیستم برنامه­ریزی و زمان­بندی هوشمند در ایران، حاصل سال­ها مطالعه و توسعه دقیق قابلیت­ها در حوزه‌های پیشرفته هوش مصنوعی و برنامه‌­ریزی مبتنی بر منابع است که در کنار توسعه و بهبود مستمر و خدمات پشتیبانی مناسب، محصولی مقیاس پذیر، قدرتمند و ارزش آفرین را به مشتریان ارائه می کند.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان، عملکرد این سامانه قابل رقابت با اندک نمونه­‌های مشابه شرکت­‌های بزرگ خارجی بوده و تعدادی از قابلیت­‌های ویژه آن در دنیا منحصر به فرد است.

همچنین بخش­‌هایی از تکنولوژی استفاده شده در این سامانه در معتبرترین مجله دنیا در این زمینه به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: این سامانه دارای ماژول­‌های مختلفی از جمله زمان بندی و تخصیص منابع سرویس­‌های تعمیراتی، برنامه‌­ریزی تولید، برنامه­‌ریزی اقدامات واحدهای ستادی سازمانی، برنامه­‌ریزی پرتفلیوی پروژه­‌ها  و برنامه­‌ریزی اتاق عمل است.

فتی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی این سامانه برنامه­‌ریزی محیط کار و تخصیص منابع یکپارچه در واحدهای ستادی و عملیاتی سازمان­‌هاست، گفت: این سامانه پاسخ­گوی نیازهای مختلف مدیران واحدهای ستادی و عملیاتی سازمانی در عملیات برنامه­‌ریزی و تخصیص همزمان منابع است.

از نکات قابل توجه این سامانه قابلیت در نظرگیری انواع شرایط و محدودیت­‌های پیچیده محیط­های کار و اهداف مدیران سازمان­‌هاست. بکارگیری هنگام در سازمان­‌ها منجر به  افزایش چشمگیر بهره­‌وری، کاهش هزینه­‌های اجرا، تخصیص بهینه منابع به فعالیت­‌ها، کاهش زمان برنامه‌­ریزی، تامین اهداف مختلف مدیران و ایجاد چابکی در محیط کار می­‌شود.

امیدواریم با استفاده از این سامانه­‌ی دانش بنیان، قدم­‌هایی ارزنده در جهت افزایش بهره‌وری در سازمان­‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی در جهت اعتلای کشور عزیزمان ایران برداریم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *