آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مداحان حسینی روایت‌گر فلسفه عاشورا و حقیقت قیام کربلا باشند

استاندار هرمزگان گفت: مداحان حسینی روایت‌گر فلسفه عاشورا و قیام کربلا باشند تا اهداف قیام امام حسین(ع) در همه دوران‌ها پیگیری شود.

 باز خبر  از بندرعباس، جاسم جادری عصر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در حسینیه ثارالله بندرعباس اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین رسالت‌های مداحان اهل بیت(ع) و خادمان سید الشهدا تبیین درست اهداف قیام حسینی است که باید در همه مقاطع مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس پیرغلامان حسینی گامی بلند در این زمینه به شمار می‌رود، افزود: بیش از ۸۰۰ پیرغلام و خادم حسینی از ۱۷ کشور جهان و از جمله میهن اسلامی‌مان در این اجلاس حضور باشکوهی یافتند و بدون شک این حضور زمینه‌ساز رشد و تعالی مراسمات معنوی را بدنبال خواهد داشت.

استاندار هرمزگان ادامه داد: اهداف نهضت ابا عبدالله الحسین(ع) که همانا احیای مظاهر و نشانه‌های اسلام ناب محمدی، اصلاح و بهبود وضع جامعه اسلامی و زندگی مردم، مبارزه با مستکبران اموری و فراهم ساختن زمینه برای اجرای احکام اسلامی بود، باید به طور دقیق در منابر و مراسمات مذهبی تشریح شود تا فلسفه قیام کربلا برای همیشه تاریخ باقی بماند.

جادری، درک درست از شرایط زمان را یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: هر پژوهشگر و پرسشگری که بخواهد پیرامون فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع) بررسی و کنکاش کند باید مطالعه و نگاه جامعی به شخصیت ارزنده امام حسین(ع) داشته باشد تا با تعمق در ابعاد شخصیتی آن امام عزیز به ابعاد قیام او پی ببرد.

وی از همه خادمان و پیرغلامان حسینی خواست تا نسل جوان جامعه امروز را با ماهیت و فلسفه اندیشه حسینی آشنا کنند تا فرهنگ عاشورایی و ثمرات آن هر چه بیشتر در جامعه ما نمود یابد.

به گزارش فارس، چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی از۶ تا ۹ مهرماه در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار می‌شود و اجلاس آتی آن نیز در استان اصفهان برگزار می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *