آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

فتحی بزرگ در راه است

دکتر محمدصادق کوشکی: اصل صد و پنجاه قانون اساسی تصریح می‌کند: «سپاه‏ پاسداران‏ انقلاب‏ اسلامی‏ که‏ در نخستین‏ روزهای‏ پیروزی‏ این‏ انقلاب‏ تشکیل‏ شد، برای‏ ادامه‏ نقش‏ خود در نگهبانی‏ از انقلاب‏ و دستاوردهای‏ آن‏ پابرجا می‌ماند.» به عبارت دیگر بر اساس قانون اساسی، سپاه پاسداران، وظیفه حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را […]

دکتر محمدصادق کوشکی: اصل صد و پنجاه قانون اساسی تصریح می‌کند: «سپاه‏ پاسداران‏ انقلاب‏ اسلامی‏ که‏ در نخستین‏ روزهای‏ پیروزی‏ این‏ انقلاب‏ تشکیل‏ شد، برای‏ ادامه‏ نقش‏ خود در نگهبانی‏ از انقلاب‏ و دستاوردهای‏ آن‏ پابرجا می‌ماند.»

به عبارت دیگر بر اساس قانون اساسی، سپاه پاسداران، وظیفه حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را بر عهده دارد و این حراست، الزاماً‌ از طریق جنگ‌افزارهای نظامی نیست، هرچند که این نهاد انقلابی، آمادگی فوق‌العاده‌ای برای دفاع قدرتمندانه از مرزهای کشور را دارد. به لحاظ حقوقی وقتی وظیفه دفاع از انقلاب، به عهده سپاه پاسداران گذاشته می‌شود، طبیعتاً مطابق با شکل و نوع تعرض به انقلاب و دستاوردها، لازم است تا «دفاع» متناسبی نیز با تهاجمات صورت گیرد که شامل دفاع سخت (نظامی) یا نبرد در جبهه «جنگ نرم» می‌شود.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *