آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
امام جمعه اهل سنت بندرعباس:

دولت برای حل مشکل معیشتی مردم برنامه‌ریزی کند

امام جمعه اهل‌ سنت بندرعباس گفت: دولت برای حل مشکل معیشت مردم و رفع رکود در جامعه برنامه‌ریزی کند.

 باز خبر,سید عبدالباعث قتالی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت بندرعباس اظهار کرد: امنیت و وحدتی که ما اکنون در ایران اسلامی داریم، نعمت بزرگ و باارزشی است که باید همه برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی با بیان این که امنیت کنونی حاصل تلاش و مجاهدت‌های فراوانی است، اضافه کرد: حفظ و حراست از این امنیت فراگیر وظیفه آحاد جامعه است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس افزود: موضع مقام معظم رهبری و سایر مسؤولان نظام حفظ وحدت جامعه اسلامی و عدالت میان مذاهب است و این موضع‌گیری ارزشمند باید با دقت در همه بخش‌های جامعه پیگیری شود.

شیخ قتالی عنوان کرد برادرکشی، تفرقه و اختلاف موجود در جهان اسلام نگران کننده است و باید همه کشورهای اسلامی نسبت به این وضعیت حساس باشند و اجازه ندهند دامنه این دست از رفتارهای مخرب گسترش یابد.

وی با بیان این که برای رسیدن به وحدت اسلامی خواهان احترام به اعتقادات مذاهب اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: شیعه و سنی باید به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارند و برای حفظ همزیستی مسالمت آمیز میان خود تلاش کنند.

خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس ادامه داد: اهل‌سنت بر اساس قانون اساسی دارای اعتقادات و شیوه فقهی خاص خود هستند که باید به درستی شناخته شود. از همه مسؤولان می‌خواهیم به این امر احترام بگذارند.

شیخ قتالی در بخش دیگری از اظهارات خود به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و بیان داشت: نباید دانش آموزان بی بضاعت را فراموش کنیم چرا که هر دانش آموزی که از تحصیل باز بماند ضربه‌ای به کل جامعه است.

وی همچنین به آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن نیز اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: مسأله آمار و وجود اطلاعات پایه‌ای دقیق در انجام تصمیمات مهم در کشور بسیار ضروری است و برنامه ریزی و توسعه در هر جامعه‌ای نیازمند به آمار درست و صحیح است و دولت در سال ۱۳۹۵ مسؤولیت آمارگیری را بر عهده دارد که باید مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه اهل سنت بندرعباس از دولت خواست تا برای حل مشکل معیشت مردم برنامه‌ریزی کند و رکود اقتصادی و فشار بر بازار باید به گونه‌ای حل شود که مردم در امور عادی زندگی احساس فشار نکنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *