توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
مدیرکل دامپزشکی هرمزگان خبرداد:

ابتلای یک نفر به تب کریمه کنگو در استان هرمزگان/ بستری فرد مبتلا در بیمارستان قشم

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان از ابتلای یک نفر به تب کریمه کنگو در استان خبر داد.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، جانباز با بیان اینکه تاکنون یک مورد از ابتلا به تب کریمه کنگو در استان گزارش‌شده است، افزود: فرد مبتلا شده به تب کریمه کنگو از طریق ذبح گوسفند بیمار به این بیماری مبتلا شده و اکنون در بیمارستان قشم بستری است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه با توجه به تشخیص به‌موقع وضعیت عمومی بیمار روند رو به بهبود دارد، تصریح کرد: یک مورد مشکوک مبتلا به تب کریمه کنگو هم در بندرعباس مشاهده‌شده که در حال حاضر بستری است و هنوز قطعیت ابتلای وی به این بیمار‌ی تائید نشده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما از مردم خواست تا در خرید گوشت دقت کنند و گوشت موردنیاز را از مراکز عرضه مجاز  و مورد تائید سازمان دامپزشکی تهیه کنند.

جانباز اضافه کرد: بیماری تب کریمه از طریق تماس مستقیم با کنه‌های آلوده، تماس مستقیم با ترشحات و یا خون دام بیمار، استفاده از فرآورده‌های خام دامی حاصل از دام بیمار و تماس با انسان بیمار و ترشحات و خون انسان بیمار به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه پارسال یک نفر در هرمزگان بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو فوت کرد، ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال بیماری به انسان ذبح دام در شرایط غیربهداشتی است.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان در پایان اظهار کرد: برای مقابله با ابتلا به این بیماری  نگه‌داشتن گوشت تازه به مدت ۲۴ ساعت در یخچال و استفاده از دستکش در زمان تمیز و یا خرد کردن گوشت الزامی است.

 

 

 

ایسنا/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *