آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

رایزنی نتانیاهو با انگلیس، هند و استرالیا درباره برجام

نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، جمعه چهاردهم اردیبهشت در تماس‌ تلفنی جداگانه با رهبران بریتانیا، استرالیا و هند مواضع خود را در مورد آینده برجام تکرار کرد و خواهان حمایت آنها شد.

بازخبر / نخست‌وزیر اسرائیل، در تماس‌های تلفنی جداگانه با رهبران بریتانیا، استرالیا و هند موضع خود را در مورد آینده برجام تکرار کرد و خواهان حمایت آنها شد.

به گزارش رویترز و رسانه‌های اسرائیل، بنیامین نتانیاهو این مکالمه‌های تلفنی را جمعه چهاردهم اردیبهشت انجام داده است.

بر اساس این گزارش‌، نخست‌وزیر اسرائیل با ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا، مالکوم ترنبول نخست‌وزیر استرالیا، و ناراندرا مودی نخست‌وزیر هند گفت‌وگو کرد.

لازم به ذکر است که بنیامین نتانیاهو به تازگی با رهبران این سه کشور دیدار کرده بود.
سایت ضد انقلاب رادیو فردا در این باره نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی و کشورهای اروپایی تأکید کرده‌اند که اسناد رو شده اخیر از سوی اسرائیل، مربوط به ماهیت برنامه گذشته طرح‌های اتمی ایران بوده و نقض برجام محسوب نمی‌شود.

این سایت در ادامه تحلیل خود می نویسد: تلاش نخست‌وزیر اسرائیل برای کسب پشتیبانی جامعه جهانی از موضع کشورش در خصوص برجام، در آستانه ۲۲ اردیبهشت، که قرار است تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام شود، تشدید شده و به نظر می‌رسد که او در هفته باقی مانده، آخرین تلاش‌های خود را نیز در این راستا انجام دهد.

به نوشته جروزالم پست، آقای نتانیاهو در کنار به روز کردن سران سه کشور، در مورد بیش از یکصد هزار برگ از اسناد محرمانه هسته‌ای ایران که به تازگی به دست اسرائیل رسیده است، موضوع‌های منطقه‌ای مرتبط با ایران را نیز مطرح کرد و «هشدار» داده است.

بنیامین نتانیاهو دوشنبه دهم اردیبهشت در یک کنفرانس خبری در وزارت دفاع کشورش با نشان دادن اسناد برنامه اتمی ایران که به گفته اسرائیل، ماه بهمن از ایران بیرون آورده شد و بلافاصله به اسرائیل انتقال یافت، گفت این اسناد «قاطعانه ثابت می‌کند» هدف اولیه از طرح‌های اتمی ایران، تولید بمب اتمی و سوار کردن کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های بالیستیک دوربرد بود.

او ابراز امیدواری کرد که آمریکا و جامعه جهانی در روزهای آینده در مورد برجام، «تصمیم درست» را بگیرند.

نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که کشورش هرگز با پیمان هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی کنار نیامده و لغو برجام یا تغییر کلی آن را طلب می‌کند؛ اسرائیل همچنین خواهان محدود کردن برد موشک‌های ایران تا سیصد کیلومتر و قطع نفوذ ایران در منطقه، به ویژه در سوریه، است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *