توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

فرصت‎طلبی برخی افراد پس از انتشار فیلم درگیری مامور زن

انتشار فیلم درگیری مامور زن با یک دختر بدحجاب، واکنش‌های مختلفی را در پی داشته است. اما فرصت‌طلبی برخی افراد از این ماجرا در جای خود دارای اهمیت است.

 بازخبر / پس از انتشار فیلمی از درگیری یک دختر با ماموران گشت ارشاد، وزیر کشور دستور بررسی موضوع را صادر کرد.

وزارت کشور همچنین اعلام کرد: «به دنبال انتشار فیلمی از نحوه برخورد نامتعارف مامور زن نیروی انتظامی گشت ارشاد با یکی از بانوان که متظاهر به عدم رعایت قانون بود، وزیر کشور دستور بررسی جامع و ارائه گزارش آن تا روز شنبه(امروز) را صادر کرد.لازم به توضیح است فیلمی در رسانه‌ها منتشر شد که در آن دختر خانمی در مقابل تذکر مامور نیروی انتظامی به رعایت قانون اقدام به فحاشی کرد، اما با برخورد غیر سازمانی مامور نیروی انتظامی (گشت ارشاد) مواجه شد.»

اما پیش از صدور دستور وزیر کشور برای ارائه گزارش از این ماجرا، دفتر سخنگوی ناجا ضمن ابراز تاسف از اتفاق صورت گرفته اعلام کرد: پلیس به هیچ وجه چنین رفتارهایی را تایید نمی‌کند.

در اطلاعیه پلیس ضمن‌اشاره به اینکه بررسی‌های اولیه حکایت از وقوع این اتفاق در یکی از پارک‌های تهران دارد، اعلام شده است: فیلم پخش شده بخشی از کل اتفاق است و در حال حاضر بازرسی پلیس تهران درحال بررسی موضوع است. به نوشته کیهان، در اطلاعیه ناجا آمده است: انتطار می‌رود همه دختران و بانوان جامعه نیز شئونات اجتماعی را رعایت نمایند.

واکنش‌هایی با رنگ و بوی مختلف
اما گذشته از واکنش وزیر کشور و بررسی موضوع توسط نیروی انتظامی که امری مرسوم در موارد این چنینی می‌باشد، برخی واکنش‌ها در قالب دفاع از زنان و دختران تبدیل به یکه تازی مدعیانی شده است که خود به جای سردادن شعارهای فریبنده باید در جایگاه پاسخگویی باشند.
اما بیشترین واکنش‌ها در این بین مربوط به معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، شهیندخت مولاوردی، معاون سابق امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و دستیار فعلی او در امور حقوق شهروندی، برخی نمایندگان زن اصلاح‌طلب مجلس بود در دفاع از دختر بدحجاب و تقبیح رفتار مامور ناجا و البته در مواردی زیر سؤال بردن نحوه عملکرد ناجا در برخورد با بدحجابی.

اما با مشاهده این فیلم منتشر شده حتی اگر توقع رفتاری سنجیده‌تر از مامور زن ناجا و خویشتن‌داری بیشتر وی امری واضح باشد اما از چند نکته مهم نباید گذشت. نخست اینکه مدعیان دفاع از حق زنان که در فضای توئیت زدن و سخنرانی در دفاع از زنان ید طولایی دارند آیا برای مامور زن نیروی انتظامی هم به عنوان یک زن حق جریحه‌دار شدن احساسات و پریشان شدن در برابر توهین به شرف در یک فضای عمومی را قائلند؟ آیا این زن که برای انجام وظیفه و دفاع از ارزش‌ها ممکن است بارها توهین و بدرفتاری برخی افراد بدحجاب و حامیان آنها را تحمل کرده باشد، از لحاظ این مدعیان یک زن نیست و نباید از حقوق وی دفاع شود؟ البته منظور تایید رفتار این مامور نیست بلکه وی نیز مثل هر انسانی ممکن است در جایی در برابر رفتاری غیر متعارف و عجیب و توهین از کوره در رود. البته شاید توهین کردن به دیگران از جمله منتقدان و انتظار دم بستن آنها از واکنش در این روزگار و این دولت چیز عجیبی نباشد.

نکته دیگر اینکه در اینکه نحوه برخورد مامور ناجا قطعا می‌توانست بهتر و مناسب‌تر باشد شکی نیست کما اینکه هر روز ماموران زحمت‌کش نیروی انتظامی اعم از زنان و مردان برای انجام صحیح ماموریت‌های خود با تمام وجود تلاش می‌کنند و هیچ کجا هم رفتار انسانی و وظیفه شناسی آنها دیده نمی‌شود، اما نباید فراموش کرد که سوءاستفاده از‌اشتباهات بسیار اندک برخی ماموران در بین انبوه ماموران وظیفه شناس ناجا و ماموریت‌های متعدد نباید تبدیل به دستمایه‌ای برای تضعیف و هجمه علیه نیروی انتظامی‌شود.

در همین رابطه آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های دیروز نماز جمعه مشهد با بیان اینکه اگر پلیسی در اجرای برنامه‌اش خطا کرده، باید پیگیری شود، گفت: خطای خطاکار را جبران کنید اما نیروی انتظامی را که آنقدر به داد انقلاب رسیده با خطای یک پلیس آن هم در زمینه مقابله با یک منکر شرعی زیر سؤال نبرید.پلیسی در اجرای برنامه پلیسی خود خطا کرده و باید به آن رسیدگی شود، حال یک‌باره همه دستگاه‌های کشور راه می‌افتند تا بعد از این کسی با بی‌حجاب برخورد نکند. یعنی چه؟ ندا بر ضد قرآن و ندا بر ضد فریضه بر امر به معروف و نهی از منکر آن هم در مجلس؟

چرا همیشه طرف قانون‌شکنان هستید؟
نکته دیگر اینکه نحوه واکنش برخی از مدعیان این ماجرا که حتی یکی از آنها در توئیت خود از پیگیری برخورد نیروی انتظامی با یکی از دختران معترض به قانون حجاب، توجه کردید، قانون حجاب سخن می‌گوید، یادآور دفاع قبلی این طیف از قانون‌شکنان و اغتشاشگران چه در فتنه ۸۸ و چه در ماجراهای بعدی است. در کجای دنیا این چنین حرمت قانون توسط مسئولان زیر پا گذاشته می‌شود؟

سازمان‌هایی که نیروی انتظامی را تنها گذاشته‌اند
مسئله بعدی اینکه برخورد رودررو با بدحجابان و اگر بهتر بگوئیم بی‌حجابان سطح جامعه که خواسته و مطالبه اکثریت مردم و خانواده‌ها است به دلیل این است که سازمان‌های مرتبط با مقوله حجاب و مبارزه با بی‌حجابی که طبق قانون بیش از ۲۰ دستگاه هستند، آنقدر در انجام وظایف خود کم‌کاری و تعلل کرده‌اند که امروز هم وضع بی‌حجابی به مرحله آزاردهند‌ه‌ای رسیده و هم بار برخورد با این پدیده به تنهایی بر دوش نیروی انتظامی افتاده و وقوع مواردی از رفتارهای ناهنجار هم در بین انبوه حجم کاری این نیرو شاید چیز عجیبی نباشد. همین متولیان دیروز و امروز معاونت امور زنان و خانواده که امروز از دختر بدحجاب دفاع می‌کنند باید پاسخ دهند که در زمان مسئولیت خود در گذشته و حال چه اقدام عملی و واضحی برای تبیین امر حجاب در بین زنان و دختران جامعه کرده‌اند؟

یا نمایندگان مجلسی که فریاد پایمال شدن حق زنان را سر می‌دهند پاسخ دهند که کدام قانون مناسب و کاربردی برای زنان کشور را به سرانجام رسانده‌اند؟ مدعیانی که چشم به دستورات و نسخه‌های غربی در حوزه زنان و خانواده دارند و دغدغه‌های آنها در حوزه زنان فرسنگ‌ها به مشکلات زنان جامعه فاصله دارد خود باید پاسخگوی این باشند که آنها نیز با رفتار غلط خود در حوزه کاری ضربه‌ای محکم‌تر از ضربه وارده به دختر بی‌حجاب این فیلم وارد می‌کنند اما پاسخگو هم نخواهند بود.

نکته مهم اینکه اکنون که با فرار کردن برخی سازمان‌ها از نقش‌آفرینی برای مبارزه با بد حجابی و گسترش فرهنگ حجاب بار اصلی به دوش نیروی انتظامی افتاده است، با یک یا چند نمونه رفتار نامتعارف ماموران نباید همه مجموعه در این راه مورد هجمه قرار گیرند به نوعی که فردا روزی دیگر ماموران از ترس برخورد این چنینی در انجام وظایف خود خودداری کنند و جرات انجام درست وظایف خود را نیز نداشته باشند.

دفاع از مرزبانان حریم جامعه
در همین روزهای گذشته همین نیروی انتظامی که این چنین مورد هجمه مدعیان قرار گرفته است در دفاع از مرزها چند تن از نیروهای غیور خود را از دست داد، اما مگر غیر از این است که همین نیرو وظیفه مرزبانی حریم عفت و اخلاق در جامعه را نیز دارد و چرا با این هجمه‌ها قدر زحمات سایر مرزبانان درون جامعه زیر سؤال می‌رود؟

شبهات جدی گرفته شود
نکته آخر اینکه نحوه فیلمبرداری این درگیری و احتمالا مخفی بودن دوربین و آماده بودن برای فیلمبرداری این موضوع را به ذهن می‌رساند که شاید کل ماجرا سناریویی از پیش تعیین شده باشد که با اهداف خاصی انجام شده است که این موضوع باید در بررسی‌های دقیق مورد توجه قرارگیرد. خبرهای تایید نشده‌ای هم به گوش می‌رسد که انتشار این فیلم از طریق برخی افراد فعال در زمینه ترویج بی‌حجابی در خارج از کشور بوده که ممکن است هدفمند بوده باشد.البته نباید تلاش برخی جریان‌ها در انحراف ذهن جامعه به موضوعات و مشکلات روز جامعه از جمله نوسانات اخیر بازار ارز و مسائل اقتصادی را نیز از ذهن دور داشت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *