توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

تکمیل آخرین قطعه یک طرح موفق در مبارزه با قاچاق/ درآمد ۳۳۵ میلیارد تومانی دولت از واردات موبایل در ۲ سال

پس از اجرای طرح رجیستری برای مقابله با قاچاق گوشی موبایل درآمد دولت از محل واردات گوشی در سال های ۹۵ و ۹۶ به ترتیب ۹۰ میلیارد تومان و ۲۴۵ میلیارد تومان ثبت شده که اثبات می کند رجیستری نمونه موفقی در مبارزه با کالای قاچاق بوده است.

بازخبر /  از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد امروز با اجرای آخرین مرحله اجرای رجیستری (ثبت مشخصات گوشی در شبکه مخابراتی)، این طرح به طور کامل در کشور اجرایی شد و به این ترتیب از این پس تمامی برندهای موبایل در کشور برای فعال شدن نیازمند رجیستر شدن در شبکه مخابراتی خواهند بود.

طرح رجیستری گوشی موبایل از از ۲۸ مهرماه سال ۹۶ با مانیتورینگ شبکه برای اطلاع از وضعیت گوشی های قانونی و غیرقانونی در شبکه آغاز شد و به ترتیب برندهای گوشی تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

اجرای این طرح از مشمول شدن برند اپل از ۱۴ آذر سال ۹۶ آغاز شد و به تدریج گوشی‌های برندهای اپل، بلک‌بری، موتورولا، گوگل پیکسل ال‌جی، نوکیا و هوآوی، تکنو، شیائومی، سونی به علاوه دو مدل گلکسی s9 و گلکسی s9 پلاس سامسونگ مشمول طرح رجیستری شدند. در آخرین مرحله تمامی گوشی‌های برند سامسونگ و سایر نشان‌های تجاری باقی مانده شامل ZTE ،HTC ایسوس، CAT، لنوو، مایکروسافت و آلکاتل از ابتدای شنبه اول اردیبهشت ۹۷ مشمول طرح رجیستری شدند.

در حال حاضر ۹۰ درصد بازار گوشی از ۱۰ برند تشکیل شده، ۹ درصد بازار از ۱۰۰ برند دیگر و یک درصد باقیمانده بازار شامل ۱۳۰۰ برند متفرقه گوشی تلفن همراه است.

بنابر اطلاعات ارایه شده توسط کمیته اجرای رجیستری از نتایج این طرح،  از ابتدای اجرای طرح رجیستری تا ۲۶ فروردین ۹۷ رشد عایدی دولت از محل واردات رسمی گوشی همراه به ۲۷۰۰ میلیارد ریال رسیده و ارزش واردات در این مدت به ۱۵ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است. طبق آمار گمرک واردات گوشی تلفن همراه در سال ۹۵ رقم ۵ هزار میلیارد ریال بوده که با اجرای طرح رجیستری از نیمه دوم سال ۹۶ این رقم به ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است. به این ترتیب درآمد دولت از اجرای این طرح در سال ۹۵ مبلغ ۹۰۰ میلیارد ریال و در سال ۹۶ مبلغ ۲۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

همچنین به گفته حمید رضا دهقانی‌نیا سخنگوی اجرای طرح رجیستری، از تاریخ اجرای طرح رجیستری گوشی تاکنون ۲۱۰ هزار و ۷۶۰ مورد شناسه در لیست سیاه قاچاق قرار گرفته‌ان. تعداد ۱۰۸ هزار و ۵۸۸ گوشی اپل، ۱۰ هزار و ۴۵۰ گوشی‌ موتورولا، ۲۳۵ گوشی گوگل پیکسل، ۹۳۰ گوشی بلک‌بری، ۲۰ هزار و ۷۵۴ گوشی ال‌جی و ۲۵ هزار و ۷۹۴ گوشی هواوی مسدود شده است.

هنوز آمار مربوط به مسدودی سایر برندها اعلام نشده است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *