آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

جشنواره جهله نگاری نوروزی در بندرعباس به پایان رسید

آیین پایانی جشنواره جهله نگاری نوروزی در بندرعباس با هدف خلق آثار هنری و جهت ایجاد شور و نشاط در جامعه و زینت‌بخشی به فضای شهری برگزار شد.

 بازخبر / آیین پایانی جشنواره جهله نگاری نوروزی در بندرعباس با هدف خلق آثار هنری و جهت ایجاد شور و نشاط در جامعه و زینت‌بخشی به فضای شهری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، شهردار بندرعباس در این مراسم گفت: جهله به عنوان یک هویت اصلی و وابسته اجتماعی زندگی ما، از گذشته تا به امروز بسیار ارزشمند بوده است.

عباس امینی‌زاده با بیان اینکه هنرهایی که بتواند خود را نشان بدهند و برای مردم ملموس باشد، اثر بخش‌تر خواهند بود، گفت: کاری که این عزیزان هنرمند انجام دادند، خود نشان از هویت این منطقه و این شهر است و هر چه این عوامل باعث تعلق خاطر بیشتر باشد، گرایش مردم را به خود بیشتر جلب خواهد کرد.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه از دو نظر این کار قابل تقدیر و تشکر است، ادامه داد: جهله به عنوان یک هویت اصلی و وابسته اجتماعی زندگی ما، از گذشته تا به امروز بسیار ارزشمند بوده و هم تصویر‌سازی‌های زیبای سنتی، بومی و محلی ما که در این چند روز شاهد هنرنمایی هنرمندان عزیز بودیم.

وی با تاکید اینکه نمره همه این عزیزان هنرمند بیست است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک همه تعلق خاطر مردم به شهرمان را تقویت کنیم و هویت‌های گذشته شهر را بیشتر زنده نگه داریم، تا بتوانیم شهری زیباتر، و در خور شأن مردم عزیزمان بسازیم.

امینی زاده با تقدیر از انجمن هنرهای تجسمی، به خاطر ایده خوب و ارزشمند، مشارکت ستودنی سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری و منطقه سه شهرداری بندرعباس، افزود: با نگاه فرهنگی اعضای محترم شورای اسلامی شهر بندرعباس در دوره پنجم به شهر، بر آن هستیم تا به لحاظ سخت افزاری، نرم افزاری و برنامه‌های خاص مثل این جشنواره‌های ارزشمند، حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی شهر را تقویت کنیم.

همچنین رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس گفت: برای تغییر در فضاهای شهری باید با خلاقیت، نوآوری و عدم کپی برداری به این مهم دست پیدا کنیم.

مصطفی خادم افزود: مدیریت زیباسازی و سازمان پارک‌ها و فضای سبز باهم ادغام شدند و تحت عنوان سازمان سیما، منظر و فضای سبز فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز در ادامه افزود: برای تغییر در فضاهای شهری و ساختن شهری خاص و ویژه باید با خلاقیت، نوآوری و عدم کپی برداری به این مهم دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هنرمندان بومی ما، قوی، ملی و حتی جهانیند، تصریح کرد: این سازمان از هنرمندان بومی حمایت و با همراهی این عزیزان به خلق آثار فاخر، که ریشه در فرهنگ این خطه داشته باشد، خواهد پرداخت.

خادم با اشاره به اینکه تا ایده‌ال‌های زندگی شهری، نیازها و شهری شایسته شهروندان فاصله داریم، بیان کرد: تلاش همکاران ما در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری برای بهبود و ارتقا کمی و کیفی محیط‌های شهری ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول دید علمی و مشارکت شهروندان در ایجاد شهری زیبا و مکانی برای زندگی بهتر را ضروری دانست و افزود: در این‌مسیر تنگناها و مشکلات زیادی وجود دارد که با همراهی شهروندان و تلاش مجموعه شهرداری بندرعباس این مهم به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره جهله نگاری نوروزی در بوستان سورو بندرعباس با هدف خلق آثار هنری و جهت ایجاد شور و نشاط در جامعه و زینت‌بخشی به فضای شهری به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس با همکاری هنرمندان رشته هنرهای تجسمی، برگزار شد.

در این جشنواره شرکت‌کنندگان در دو بخش تصویرسازی بر روی جهله و تصویرسازی بر روی قالب جهله ( دو بعدی ) با هم به رقابت پرداختند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *