آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب در هرمزگان همزمان با سفر رئیس جمهور

تصفیه خانه فاضلاب شهرستان رودان به نمایندگی از چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب استان هرمزگان، توسط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور دکتر رضا اردکانیان، وزیر نیرو افتتاح شد.

تصفیه خانه فاضلاب شهرستان رودان به نمایندگی از چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب استان هرمزگان، توسط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور و با حضور دکتر رضا اردکانیان، وزیر نیرو افتتاح شد.

مراحل احداث این تصفیه خانه که از سال ۱۳۸۶ آغاز شده بود در تاریخ ۹ اسفند ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ؛ ۳۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار و در فاصله ۲/۵ کیلومتری شهر رودان احداث گردیده است.

سامانه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شهر رودان در شبانه روز در فاز نخست ۷۲۵۸ متر مکعب میباشد ، از اهداف مهم این تصفیه خانه می توان به ؛ بالا بردن سطح بهداشت عمومی و کاهش هزینه های بهداشتی، بهره گیری از پسآب تصفیه شده در کشاورزی و فضای سبز شهر رودان، اشاره کرد.

دکتر رضا اردکانی در آیین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان رودان به نمایندگی از چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب استان هرمزگان ضمن تشکر از مدیران حوزه آب در استان هرمزگان بیان کرد،پسآب تصفیه شده فاضلاب منبع قابل اطمینانی برای استفاده در صنعت و کشاورزی است.

وی تاکید کرد : خوشبختانه در اینگونه طرح ها، بخش خصوصی برای ورود به این حوزه علاقه مندی خوبی نشان داده شده است و گفت: در تامین آب شرب نیز در تلاش هستیم تا با استفاده از آب دریا و آب شیرینکن ها آب مورد نیاز مردم را تهیه و تامین کنیم.

دکتر رضا اردکانی افزود : کشور ما در منطقه ای خشک و نیمه خشک واقع گردیده است همچنین متاسفانه در سال جاری، سالی خشک و کم بارش را سپری کردیم که این مهم، همت ملت را در راستای صرفه جویی و مصرف بهینه آب می‌طلبد که در بخش کشاورزی نیز اصلاح شیوه مصرف آب موجب رونق بیشتر صنعت کشاورزی خواهد شد.

وزیر نیرو دولت تدبیر و امید ضمن اشاره به قیمت پایین برق در کشور گفت ؛ تعرفه مصرفی برق برای کشاورزان بسیار پایین است ولی این پایین بودن مبالغ انرژی نباید باعث مصرف زیاد گردد.

دکتر اردکانی در پایان بیام کرد : خوشبختانه استان هرمزگان مورد توجه ویژه دولت است و تلاش برای احداث و بهره برداری از پروژه های مختلف در این استان در دستور کار هیئت دولت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در آیین افتتاح و بهره برداری چهار طرح بزرگ آب و فاضلاب گفت : در راستای استفاده کمتر از آب دشت میناب، خوشبختانه تا پایان دولت تدبیر و امید ۶۰ % آب مصرفی استان را بصورت شیرین سازی تأمین خواهیم کرد.

امین قصمی ادامه داد : نصب لوازم کاهنده مصرف که در محل مصرف مشترکین نصب کرده ایم توانسته ایم مصرف آب را کاهش دهیم، وی خاطرنشان کرد هزینه خرید و نصب این کاهنده ها به عهده شرکت آب و فاضلاب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در خصوص تصفیه فاضلاب جزایر استان هرمزگان افزود : در چهارده جزیره استان نیز تصفیه خانه احداث و یا در حال احداث است بطور مثال،در جزیره ابوموسی تصفیه خانه احداث شده و در این جزیره با استفاده از پسآب فاضلاب فضای سبز بسیار خوبی نیز تولید شده است.

وی ادامه داد ؛ در جزیره هرمز هم تصفیه خانه احداث گردیده است، همچنین در جزیره قشم هم تصفیه خانه فاضلاب اجداث گردیده است.

قصمی در خصوص تصفیه خانه رودان بیان کرد : تصفیه خانه فاضلاب رودان  ۳۶۰۰۰ نفر را در فاز اول تحت پوشش قرار خواهد گرفت، وی همچنین ادامه داد با مکاتباتی که با بخش کشاورزی انجام داده ایم ، که پسآب در خدمت کشاورزان قرار گیرد.

خبرنگار اعزامی/بابک پارسا

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *