آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
ابتکار خبر داد

تدوین قانون امنیت اجتماعی زنان در مقابل خشونت/ اجرای طرح ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر در روستاها

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: برای تدوین قانون امنیت اجتماعی زنان در مقابل خشونت با همکاری قوه قضاییه اقداماتی در حال انجام است.

بازخبر /  استان تهران از ری، معصومه ابتکار عصر امروز در اختتامیه جشن فرش در روستای محمودآباد شهرستان ری اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر یادآور رویدادهای بسیار بزرگی است، روزهایی که مردم ایران برای استقلال کشورشان و تعیین حق و سرنوشت خود به پا خواستند و با نیت‌های الهی که به هم گره‌خورده بود، وحدت شرکت گرفت؛ امام راحل وحدت کلمه و اتکا به خداوند را عامل پیروزی می‌دانستند.

وی اذعان داشت: همه مدیران و مسؤولان تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران نظام اداری کارآمد داشته باشد و دولت روحانی تأکید دارد که دستگاه‌های دولتی در چارچوب وظایفی که به دولت محول شده باید کارایی داشته باشند و خدمت‌رسانی خود را با بهترین کیفیت انجام دهند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت: تمام امور به عهده دولت نیست، گاهی اوقات ما تصور داریم که دولت باید در همه مسائل دخالت داشته باشد، ولی باید توجه داشته باشیم که بسیاری از امور به عهده بخش‌های مختلف است و بسیاری از امور را خود مردم باید به دست گیرند تا کاری به انجام برسد.

ابتکار ادامه داد: دستگاه‌های دولتی نیز در حوزه وظایف خودشان باید با کارایی بالا و نقش مؤثر در برنامه‌ها و طرح‌ها بتوانند گام‌های خوبی را در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های دولتی پیش گیرند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت دوازدهم در حوزه اشتغال است و ایجاد زمینه برای کار و کارآفرینی از عناوین بسیار مهمی است که دولت در همه ابعاد با همکاری مجلس دنبال می‌کند و اهمیت این موضوع از این جهت است که ما امروز دختران و پسران تحصیل‌کرده‌ علاقه‌مند به اشتغال داریم تا این‌که بتوانند برای معیشت خانواده مفید واقع شوند و آینده رو به رشدی را به‌مرور داشته باشند.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: اجرای طرح عمده ایجاد اشتغال پایدار و فراگیر در روستاها از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود و در اجرای این طرح‌ها نقش زنان بسیار پررنگ در نظر گرفته شده که یکی از مهم‌ترین زمینه‌ها بخش صنایع‌دستی و فرش است و با تولید استاندارد و بازاریابی خوب در این راستا می‌تواند در زمینه رونق اقتصادی خانوارها و جامعه ما مؤثر واقع شود.

ابتکار گفت: برای بهبود وضع اشتغال در بخش زنان برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کنیم و ما در معاونت زنان و خانواده به موضوع خشونت در سطح جامعه و خانواده توجه داریم تا از بروز خشونت علیه زنان و کودکان جلوگیری شود؛ خشونت توازنی با موازین دینی و اسلامی ملی ما ندارد، به همین منظور هم در سطح کشور قانونی را برای تدوین قانون امنیت اجتماعی زنان در مقابل خشونت با همکاری قوه قضاییه در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: این قانون به‌زودی به دولت و مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کند و چارچوب بسیار محکمی را از جهت فرهنگی و اجتماعی از حول بازدارندگی قرار خواهیم داد؛ ما در زمینه آموزش حقوق شهروندی، آموزش مهارت‌های زندگی و مهارت‌های ارتباطی در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در امور دانشگاهی همکاری خاصی را داریم.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده تصریح کرد: حمایت از برنامه‌های سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب‌ها در زمینه مددکاری و مشاوره انجام می‌شود؛ به خصوص اورژانس اجتماعی با شماره ۱۲۳ که هر شخصی خبری از خشونت علیه کودکان یعنی کودک‌آزاری یا علیه یک فرد با اطلاعات دقیق و درست دارد، به این سامانه اطلاع دهد و مانع آزار و خشونت در جامعه شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *