توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
رسانه عربی:

دشمنان ایران احمق هستند

اقدامات و تصمیم‌گیری‌های دشمنان ایران در منطقه باعث انتقاد برخی ناظران شده به طوری که برخی از کارشناسان، این اقدامات را احمقانه دانستند.

بازخبر  / وبگاه خبری عربی۲۱ طی یادداشتی به قلم علی حسین، به شدت از اقدامات “احمقانه” دشمنان و رقبای ایران انتقاد کرد و نوشت: گاهی اوقات گمان می‌کنم که یک نیروی پنهانی و جادویی، نیرویی که شکست‌ناپذیر است، پشت نظام ایران قرار دارد. این نیرو از نظام ایران محافظت می‌کند و آن را برای کسب دستاورد‌ها و پیروزی‌ها به جلو می‌برد.

اگر بخواهیم این نیرو را در قالب یک واژه بیان کنیم، گمان نمی‌کنم که واژه‌ای مناسب‌تر از واژه “حماقت” پیدا کنیم.

حسین نوشت: حماقت دشمنان ایران، قوی‌ترین سلاح استراتژیک نظام ایران است که از آن نیرو می‌گیرد. این سلاح کشنده‌ای است که مطلقا هیچ هزینه‌ای برای این نظام ندارد.

وی ادامه داد: از این سلاح، به طور پیوسته و تقریبا دائمی، ارزیابی نادرست از وضعیت منتج می‌شود. اقدامات اشتباه برای ترمیمِ وضعیتِ ناشی از ارزیابیِ نادرست انجام می‌شود. تصمیم‌های اشتباه برای دفاع از اقدامات اشتباه گذشته اتخاذ می‌شود. در نهایت، همه این بیهودگی‌ها به نفع ایران تمام می‌شود.

“برخی معتقدند که دشمنان ایران در واقع به نفع ایران عمل می‌کنند!”

این تحلیلگر ادعا کرد: علیرغم همه امتیازاتی که دولت اوباما به نظام ایران داد، – امتیازاتی که امکان سیطره کامل بر چهار پایتخت عربی را برای ایران فراهم ساخت – تهران در اواخر سال گذشته در وضعیت وخیمی قرار داشت. اما از زمانی که ترامپ در اوایل سال جاری روی کار آمد و به شکل علنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی متحد شد، ایران بدون کمترین تلاش، پیروزی‌های مجانی به دست می‌آورد.

بحران ساختگی با قطر، به تحولات بزرگ منطقه‌ای انجامید و به ایران فرصت داد تا خودش را به عنوان رهاکننده و خط زندگی‌بخش مطرح کند. این امر به اینجا ختم نشد، بلکه بحران به مرز تجزیه وحدت (کشورهای عربی) خلیج فارس و فلج کردن شورای همکاری رسید. امری که هرگونه قدرت جمعی برای ایجاد توازن در برابر ایران را از بین می‌برد.

“ایران همه این‌ها را کاملا مجانی بدست آورد. هنوز بحث و بررسی فصل‌های این بحران برای پیدا کردن راه حلی برای آن شروع نشده بود که ناگهان عربستان بدون هشدار قبلی، جبهه جدیدی در لبنان گشود.”

حسین ادعا کرد: اجبار رهبر سنی لبنان (سعد حریری) به استعفا در ریاض، به کاهش اعتبار او منجر شد و بخشی از سنی‌ها احساس سستی و حقارت کردند. بار دیگر، این امر به شبه‌نظامیان ایران فرصت داد تا ادعا کنند که آنها در جایگاه دفاع از نخست‌وزیر سنی هستند. این بحران، پس از دخالت پاریس و واشینگتن، با رسوایی عربستان به پایان رسید. بعد از پس گرفته شدن استعفا از سوی حریری، در نهایت؛ این بحران ساختگی به نفع حزب الله و ایران تمام شد.

نویسنده با لحنی سرزنش‌گونه درباره شکست‌های عربستان در یمن نوشت:، اما در یمن، علی عبدالله صالح، مرد سابق عربستان، تقریبا برای سه سال در کنار حوثی‌ها علیه عربستان و امارات جنگ کرد. با این حال، تا اینکه او را به کودتا علیه حوثی‌ها قانع کردند، دو روز بعد کشته شد! چه چیزی به او دادند؟ استراتژی آنها چه بود؟ هیچ.

آخرین فصل از فصول این لودگی، تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل بود. هیچ شکی نیست که عربستان و امارات و شاید برخی کشورهای دیگر مانند مصر، از این اقدام اطلاع کامل داشتند.

تقریبا هیچ گونه واکنش واقعی از این کشور‌ها که اخیرا درباره مسائل ناچیز هم به پا می‌خیزند، صادر نشد. هنگامی که خشم رسانه‌ای شدید شد، بیانیه‌های بی‌مزه منتشر کردند و سعی کردند که بگویند این بیانیه‌ها پاسخ محکمی بود.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان اظهار کرد: چه کسی از این تصمیم بهره برد؟ اگر اسرائیل را مستثنا کنیم، اولین کسی که از این تصمیم (ترامپ) استفاده کرد ایران بود. کشوری که اکنون خودش را به عنوان مدافع مقدسات و فلسطین مطرح می‌کند.

“کسی که آگاهانه یا از روی حماقت یک خلأ ایجاد می‌کند نباید دیگران را به خاطر پر کردن آن خلأ سرزنش کند. یا نتایج کارش را تحمل کند یا سر عقل بیاید.”

فرارو

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *