توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
جولان بیسکویت‌های ایتالیایی، آلمانی، آمریکایی و میوه‌های چندصد هزار تومانی

فروش هویج آمریکایی ۹۰ هزار تومانی و اجناس سوپرلاکچری در فروشگاه «شهرداری» + عکس

با اینکه بارها اعضای پیشین شورای شهر تهران درخصوص عرضه محصولات خارجی در فروشگاه شهروند هشدار داده بودند اما حالا با روی کار آمدن مدیریت جدید پایتخت، شاهد جولان کالاهای خارجی و لاکچری در فروشگاه شهروند هستیم.

بازخبر /  مدتهاست که بحث ممنوعیت فروش کالاهای خارجی در شعب فروشگاه شهروند مطرح است بگونه‌ای که محمد سرخو عضو اصلاح طلب شورای شهر چهارم ضمن انتقاد از عرضه محصولات خارجی در شهروند گفته بود: در چند ماه گذشته در خصوص فروش اجناس خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند به شهرداری تهران تذکر دادم اما این نهاد به تذکر بنده توجهی نکرد و در حال حاضر شاهد فروش اجناس خارجی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند هستیم در حالی که این موضوع با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

بعد از این تذکر بود که مدیرعامل شهروند اعلام کرد که فروشگاه شهروند صد نوع کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود را از لیست خود حذف کرد.

اما فروش دوباره محصولات خارجی در شهروند، در مدیریت جدید شهری در حالی رخ داده است که شورای عالی استان ها در سال ۹۱، مصوبه‌ای در خصوص ممنوعیت فروش کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی در فروشگاه‌های وابسته به شهرداری‌ها داشته است اما حالا شاهدیم مسئولان جدید «بهشت» یا از روی بی اطلاعی و یا در سایه غفلت، عرصه را برای فروش کالاهای خارجی باز گذاشته‌اند.

قفسه بیسکویت‌های آلمانی و یک برند آمریکایی

سس‌های آمریکایی

به گزارش تسنیم، فارغ از فروش انواع و اقسام کالاهای خارجی مصرفی اعم از سس، شکلات،کمپوت و… در فروشگاه شهروند، این روزها شاهدیم که غرفه کوچکی نیز در بخش سوپرمارکت شعبه آرژانتین این فروشگاه افتتاح شده که محصولات کشاورزی خارجی که عمدتاً جزو میوه‌های جنوب شرق آسیا هستند را به اسم میوه ایرانی و با قیمت‌های نجومی با قیمت‌هایی که هر کیلوگرم از این میوه‌ها چند صد هزار تومان است بفروش می‌رساند!

هویج‌ آمریکایی ۹۰ هزار تومانی که علیرغم نوشته لاتین آن، برچسب تولید داخلی بر روی آن خورده

بسته ۱۷۵ گرمی تمشک‌ با قیمت کیلویی ۴۸۰ هزار تومان

عرضه میوه‌های خاص که بر روی بسته بندی آن نام کشور کلمبیا حک شده با نام ایرانی

حال جای سوال است که آیا در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده، فروش محصولات خارجی مشابه تولیدات داخلی و میوه‌های چند صدهزار تومانی در فروشگاه وابسته به شهرداری تهران چه توجیهی دارد و با چه بهانه‌ای شکلات، بیسکویت و ویفرهای ایتالیایی، آلمانی و حتی ویتنامی در این فروشگاه عرضه می‌شود؟

 

 

 

تسنیم/

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *