آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد

پاداش ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی منطقه آزاد به سوادآموزان قشمی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پاداش ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی به سوادآموزان این جزیره در سال تحصیلی جاری خبر داد.

بازخبر حمیدرضا مؤمنی امروز در قشم اظهارداشت: شهرستان قشم در سال ۹۵ قریب به ۱۵۰ بی‌سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال دارد که بیش از نیمی از آنها تا اوایل شهریورماه سال جاری جذب کلاس‌های سواد آموزی شده‌اند.

وی افزود: در راستای ریشه‌کنی بی‌سوادی و ترغیب بیشتر افراد بی‌سواد برای ورود به کلاس‌های سوادآموزی، منطقه آزاد قشم برای هر فردی که موفق شود از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند گردد، مبلغ هشت میلیون و ۵۰۰ هزار ریال پاداش در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سهمیه ابلاغی در دوره‌های انتقال و تحکیم سواد آموزی این شهرستان ۱۲۰ نفر بوده است که با تلاش حوزه سوادآموزی آموزش و پرورش قشم، تمامی این افراد تحت پوشش کلاس‌ها قرار گرفته‌اند.

رئیس شورای آموزش و پرورش قشم، تأثیر فراگیری سواد و علم آموزی در جوامع کنونی را بااهمیت خواند و اضافه کرد: در صدر اسلام تأکیدات فراوانی بر فراگیری علم از جانب پیامبر گرامی و ائمه اطهار صورت گرفته است که نشانگر اهمیت بهره‌مندی از سواد، علم آموزی و افزایش آگاهی در جوامع است.

به گفته وی؛ یکی از شاخص‌های تمدن، پیشرفت و توسعه پایدار در هر نظام حاکمیتی، نرخ باسوادی و بنیه علمی در آن کشور است.

پسندیدم(3)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *