آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان:

مدرسه کوثر بندرعباس نماد معماری منطقه جنوب کشور است

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه مدرسه کوثر بندرعباس به عنوان یک نماد شهری مطرح است و قطعا در بافت شهری اثر به‌سزایی خواهد داشت، گفت: این مدرسه نماد معماری منطقه جنوب کشور است.

بازخبر از بندرعباس، ماشاءالله قاسمی عصر امروز در بازدید از پروژه بزرگ آموزشگاه کوثر بندرعباس با اشاره به اینکه محله آزادگان در واقع قلب شهر بندرعباس است، اظهار داشت: در اجرای این پروژه درصدد هستیم با اجرای معماری سنتی و حفظ مقررات ایمنی آن را به‌عنوان المان شهر بندرعباس معرفی کنیم.

وی با قدردانی از حمایت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور افزود: به‌حمدالله سازمان نوسازی مدارس کشور رویکرد خود را در ساخت فضاهای آموزشی توجه به معماری با رعایت اقلیم و بوم قرار داده است.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان گفت: احداث یک فضای آموزشی در تمامی نقاط کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه است که در این میان در مدرسه کوثر بندرعباس با استفاده از الگوهای معماری بومی براساس اقلیم به دنبال احیای معماری سنتی در این منطقه هستیم.

قاسمی با تشریح معماری آموزشگاه کوثر آزادگان خاطرنشان کرد: پارادایم‌های معماری منطقه در طراحی مدرسه استفاده شده است. استفاده از تابش‌بند و مشبک‌های پنجره‌ها برای کنترل نور، ایجاد حداکثر سایه و کنترل ورود نور طبیعی به فضاهای بسته با استفاده از رواق‌ها، استفاده از مصالح و رنگ هماهنگ با اقلیم، معماری ساده از لحاظ ظاهر و فرم دارای حیاط مرکزی، امکان برقراری جریان هوای مطلوب از جنوب و تهویه ساختمان، رعایت سلسله مراتب فضایی، فضای باز و نیمه‌باز، سایه‌دار و فضای بسته، استفاده از المان‌های ساختمان‌های قدیمی منطقه در طرح، توجه به محورها و استفاده از تقارن و تکرار در معماری این فضا لحاظ شده است.

وی در پایان افزود: طراحی معماری این مدرسه به عنوان یک نماد شهری مطرح است و قطعا در بافت شهری اثر به‌سزایی خواهد داشت.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *