آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

پایان فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان/فصل صید میگو امسال رضایت‌بخش بود

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از پایان فصل صید میگو در آب‌های هرمزگان خبر داد.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، مسعود بارانی بابیان این که در صیدگاه‌های استان هرمزگان فصل صید میگو از یازدهم مهرماه آغازشده است، گفت: خوشبختانه در مجموع فصل صید میگو امسال  رضایت‌بخش بوده است.

وی بابیان این که رعایت این فصل زمانی با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت، یادآور شد:در سال جاری برای اولین بار در استان هرمزگان طرح دریابست باهدف حفظ ذخایر آبزیان پیش از فصل صید میگو آغاز شد که نتایج و برآیند مثبتی را در پی داشت.

بارانی تصریح کرد:اطلاعات آماری دقیق فصل صید میگو امسال در حال جمع‌بندی توسط کارشناسان شیلات هرمزگان است که در طی چند روز آینده اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی استفاده از مشارکت تعاونی‌های صیادی میگو گیر برای تقویت حفاظت منابع، اجرای طرح دریابست برای نخستین بار در استان، حضور منظم و به‌موقع نیروهای حفاظت منابع و انجام گشت‌های هدفمند، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صید شناورها و جلوگیری از صید شناورها در شب  و ساعات خارج از زمان تعیین‌شده را از اهم اقدامات مدیریتی انجام‌شده  برای مدیریت بهتر فصل صید میگوی جاری خواند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم خروج کلیه شناورهای صیادی از ساحل و بنادر و اسکله‌های صیادی امکان مبادرت شناورهای متخلف به صید غیرمجاز و مخرب و ممنوعه ترال به کمترین حد ممکن رساند.

استان هرمزگان در سال ۹۵ با تولید  بالغ‌بر ۲۵۵هزار تن انواع آبزیان  توانسته بیش از ۴۳ درصد از تولیدات شیلاتی کشور و همچنین  رتبه اول تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد.

 

 

 

ایسنا

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *