آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

ذاکری : اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی جزو طرح های محوری اقتصاد مقاومتی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور است

در فاز اول مقابله با بیابان زایی در کانون های بحرانی ۸۰۰ هکتار مالچ پاشی و ۴۰۰ هکتار نهال کاری در هرمزگان انجام می شود.

در فاز اول مقابله با بیابان زایی در کانون های بحرانی :
۸۰۰ هکتار مالچ پاشی و ۴۰۰ هکتار نهال کاری در هرمزگان انجام می شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : با تخصیص حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار در قالب اجرای طرح های جامع مقابله با بیابان زایی از محل صندوق توسعه ملی در فاز اول در کانون های بحران فرسایش بادی در حوزه شرق شهرستان جاسک ، ۸۰۰ هکتار مالچ پاشی و ۴۰۰ هکتار نهال کاری انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری بازخبر ؛ امید ذاکری افزود : اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی جزو طرح های محوری اقتصاد مقاومتی وزارت جهادکشاورزی و سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور می باشد.
وی اظهار داشت : بیابان زایی به معنای تخریب سرزمین بوده و بهره برداری بی رویه و مفرط و بیش از ظرفیت و توان طبیعت ، تخریب ناشی از برداشت غیر اصولی از معادن ، فعالیت های عمرانی بدون توجه به مسائل زیست محیطی و اصول توسعه پایدار ، تخریب پوشش گیاهی (جنگلها و مراتع ) ، روش های نامناسب کشاورزی ، بهره برداری بیش از حد از منابع آب زیرزمینی ، شیوه های نامناسب آبیاری ، شور شدن منابع آب و خاک و تغییر کاربری اراضی از مهمترین عوامل انسانی بیابان زایی می باشد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح کرد : با وقوع پدیده بیابان زایی هم امنیت غذایی و هم امنیت زیستی انسان ها مورد تهدید قرار می گیرد و با بحرانی شدن وضعیت و افزایش فرسایش بادی و تشکیل تپه های ماسه ای سکونت گاه های انسانی ، جاده های مواصلاتی ، بندرگاه ها و خطوط انتقال انرژی مورد تهدید جدی قرار گرفته و بیماری های تنفسی و گوش و حلق و بینی افزایش می یابد.
امید ذاکری افزود : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تاکنون برای مقابله با بیابان زایی در استان ۲۵ هزار هکتار نهال کاری ، ۶۵۰۰ هکتار مالچ پاشی ، ۴۰۰ هکتار احیای اراضی بیابانی با مشارکت مردم ، ۶۴۰۰ هکتار احیای بیابان ها با استفاده از رواناب های سطحی و ۴۲ کیلومتر تله رسوب گیر را اجرا نموده است.
ذاکری در پایان گفت : در سال های اخیر نیز در منطقه گشمی و کیدر پایین در حوزه شرق شهرستان جاسک اقدامات موثری برای تثبیت ماسه های روان منطقه صورت گرفته و شرایط زیستی را برای ساکنین نسبت به قبل بسیار بهبود بخشیده است

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *