آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بی‌بی‌سی: همه چیز تقصیر حکومت است!

شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی در گزارشی با پرداختن به داستان بیماری یک مجرم سیاسی – امنیتی، حکومت جمهوری اسلامی را عامل بیماری وی معرفی می‌کند.

بازخبر / شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی در گزارشی که اخیراً بر روی وب‌سایت خود منتشر کرده است، با پرداختن به وضعیت جسمی و بیماری علیرضا رجایی، یکی از مجرمین سیاسی – امنیتی در کشورمان که به سرطان مبتلاست، حکومت جمهوری اسلامی را مقصر اصلی شدت بیماری وی معرفی می‌کند.

بی‌بی‌سی فارسی در این گزارش با اعلام این که «اگر به موقع درمان می‌شد نیاز به برداشتن نیمی از صورت نبود»، این گونه می‌نویسد: «غلامرضا رجایی، برادر علیرضا رجایی، با اشاره به پیدایش علائم وجود تومور سرطانی در برادرش شش ماه پیش از آزادی از زندان گفت که در صورت معالجه به موقع، بیماری با برداشتن سینوس قابل درمان بوده تا نیاز به “برداشتن نیمی از صورت او” نباشد.

برادر این روزنامه نگار، در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی امتداد، نزدیک به حزب اصلاح طلب اتحاد ملت، گفت علایم بیماری آقای رجایی از اواخر فروردین ۱۳۹۴ ظاهر شده و “به خصوص وقتی چرک از سینوس خارج شده” مشخص بوده که “اتفاق بدخیمی در بدنش در حال وقوع است”.

یک ماه و نیم پیش، پزشکان برای جلوگیری از پیشرفت بیماری علیرضا رجایی، بخش‌هایی از فک فوقانی و عضلات صورت و همچنین چشم راست این روزنامه نگار ایرانی را تخلیه کردند.

غلامرضا رجایی یادآوری کرده که برادرش ۵ مرتبه به بهداری زندان مراجعه کرده و حتی پزشک و دندانپزشک زندان دستور به اعزام او به بیمارستان را داده بودند، اما تا زمان آزادی وی در آبان ماه این اعزام صورت نگرفت که در نتیجه عضله صورت و فک و چشم به طور کامل درگیر سرطان شد.»

اما واقعیت این است که بیماری این مجرم هیچ ارتباطی به دوران زندان وی نداشته است و نمی‌توان به راحتی و با سر و صدای رسانه‌ای یک بیماری را آن هم در سال‌ها بعد از آزادی از زندان، به نظام جمهوری اسلامی و محکومیت قانونی وی مرتبط نشان داد.

بهترین پاسخ به این ادعاها را سخنگوی دستگاه قضایی کشورمان داد و واقعیت‌های پشت پرده این جریان را رسوا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه کشورمان در واکنش به این فضاسازی‌های دروغین علیه دستگاه قضا و نظام جمهوری اسلامی با بهانه بیماره علیرضا رجایی، این گونه می‌گوید: “از بعضی افراد که نسبتی با انقلاب و مردم ندارند و چه بسا ایرانی هستند اما به خارج از کشور رفته‌اند و فرار کرده‌اند و با اسرائیل، آمریکا و انگلیس همکاری می‌کنند، انتظاری نمی‌رود. همچنین امثال بی بی سی و صدای آمریکا نیز طبیعی است که حرف‌های غیرحقوقی و غیر اصولی و حرف‌هایی که در شأن خودشان است، بزنند. این آقایی که شما اسم بردید حدود دو سال پیش از زندان آزاد شده و محکومیت او پایان یافته است؛ بنابراین حدود دو سال از آزادی ایشان می‌گذرد، این مطالب طبق آنچه گفته‌اند هست و از شنیده‌های من است.”

وی در این باره تأکید می‌کند: “ایشان سرطان گرفته مانند بسیاری از افراد در کشور که خیلی افراد سرطان می‌گیرند و این بیماری ظرف مدت کوتاهی آنها را از پا در می‌آورد و از زمان تشخیص پزشک تا زمانی که منجر به فوت شود، روند پیشرفت آن مشخص نیست. این فرد دو سال پیش آزاد شده و در زمانی که در زندان بوده آثاری از این بیماری در او وجود نداشته است. من پرونده زندان را هم دیدم که او به خاطر سرماخوردگی به بهداری مراجعه کرده و یک بار هم مشکل دندان داشته که به متخصص خارج از زندان مراجعه کرده است؛ بنابراین مثل هر زندانی دیگری در صورت بیماری یا به بهداری یا به متخصص در بیرون مراجعه کرده است. حالا بعد از دو سال پس از آزادی سرطان گرفته که ما هم از رنج بیماری سرطان و تخلیه چشم ایشان ناراحت هستیم، اما این قصد و غرض و این فضاسازی‌ها حمایت از فرد نیست و چیزی را هم درمان نمی‌کند و فقط باعث تشویش اذهان می‌شود. کسانی که می‌خواهند تسلی خاطر باشند باید از این دروغ پردازی و فضاسازی‌ها خودداری کنند. این بیماری به هیچ وجه ارتباطی با محکومیت ایشان نداشته و آثاری از سرطان در پرونده زندان موجود نیست و دو سال بعد از آزادی این اتفاق افتاده است.”

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *