آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آشوری : قشم شتاب بیشتری در توسعه خواهد گرفت/ لایحه اصلاح قانون اداره مناطق آزاد در مجلس در دست بررسی است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اصلاح قانون اداره مناطق آزاد که این روزها در مجلس در دست بررسی است، شتاب در توسعه این مناطق را تسریع خواهد کرد.

بازخبر /محمد آشوری در جمع مردم جزیره قشم و در حاشیه بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی در این جزیره اظهار کرد: یکی از تأکیدات ما در مجلس شورای اسلامی، اصلاح قانون اداره مناطق آزاد و تجاری به منظور ایفای نقش هر چه بهتر این مناطق در اقتصاد کشور بود تا این که لایحه‌ای در این زمینه از سوی دولت به مجلس ارائه شده است.

وی افزود: این لایحه هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نوبت بررسی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم تا پیش از زمستان سال جاری این لایحه را به صحن علنی مجلس بیاوریم.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان این که هنوز مناطق آزاد آن طور که باید و شاید در اقتصاد ملی نقش محوری ایفا نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: نفس ایجاد مناطق آزاد در کشور با هدف ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری در این مناطق بود و اگر چه شاهد تلاش‌های فراوانی در این زمینه هستیم اما تا رسیدن به نقطه واقعی در این زمینه راه بسیاری وجود دارد و لذا لایحه اصلاح قانون اداره مناطق آزاد از سوی دولت در همین زمینه صادر شده است.

آشوری با بیان این که اگر بخواهیم بر تعداد مناطق آزاد در کشور بیافزائیم باید برنامه مدون‌تری برای اداره مناطق آزاد در کشور داشته باشیم، عنوان کرد: اگر مناطق آزاد به جایگاه واقعی در اقتصاد کشور دست پیدا کنند، عواید حاصل از گردش اقتصادی در آنها نصیب مناطق همجوار نیز خواهد شد و مردم ساکن در این مناطق نیز از ظرفیت‌های خوب آن بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت ادامه داد: نامه‌ای در جهت لغو اخذ عوارض از ورود و خروج شهروندان جزیره قشم به این جزیره به رئیس جمهور در قالب مجمع نمایندگان استان نوشته‌ایم و این مسأله را از معاون اول رئیس جمهوری نیز پیگیری کرده‌ایم و در دیدار گروهی نمایندگان و استاندار هرمزگان با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع را به طور ویژه مطرح کردیم و خواستار تدبیر در این زمینه شدیم.

وی تصریح کرد: حتما در فرآیند بررسی لایحه اصلاح قانون اداره مناطق آزاد کشور این پیشنهاد را ارائه خواهیم کرد و همین‌طور مجموعه پیشنهادات متنوعی نیز با توجه به مشکلاتی که اکنون گریبانگیر مردم در دو منطقه قشم و کیش است، آماده خواهیم کرد تا در این فرآیند مطرح و برای تصویب آن تلاش کنیم.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *