توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
جان بولتون؛

توافق هسته‌ای نفس‌های آخرش را می‌کشد

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل مدعی شد توافق هسته‌ای ایران نفس‌های آخر خود را می‌کشد و رو به زوال است.

بازخبر /  نشریه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی به قلم «جان بولتون» نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل، نوشت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنراین روز جمعه، توافق هسته‌ای را زخمی کرد اما باید آن را از بین می‌برد.

در ابتدای این یادداشت با بیان اینکه کنگره در حال بررسی چگونه واکنش نشان دادن یا احتمالا نشان ندادن هیچگونه واکنشی به توافق هسته‌ای است، آمده است: «هیچ راهی برای اصلاح این توافقِ ذاتا اشتباه وجود ندارد. معاهده عدم اشاعه هسته‌ای هرگز دارای بندهای غروب نبوده است اما ایران برای دهه‌ها آن را نقض کرده است.»

بولتون در ادامه مدعی است: «اگر آمریکا از برجام خارج شود، نیازی نخواهد داشت تا تصمیمش را با نشان دادن اینکه ایران از حدود توافق در غنی‌سازی اورانیوم تجاوز کرده، توجیه کند.»

در حالی که بیشتر کشورهای اروپایی و اعضای گروه ۵+۱، خروج آمریکا از این توافق بین المللی را مایه بی‌اعتبار شدن این کشور می‌دانند اما بولتون تاکید می‌کند این مسئله نه «خفت‌بار» و نه «غیرعادی» است که دولت‌ها از توافقاتی که با منافع حیاتی‌شان در تضاد است، خارج شوند.

این نشریه در ادامه ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، ادعا کرد ایران فقط چندین روز با ساخت سلاح اتمی فاصله دارد که آن امر با خرید از کره شمالی امکان‌پذیر خواهد بود.

بولتون با اذعان به اینکه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نتوانست مانع پیشرفت برنامه هسته‌ای این کشور شود، گفت‌وگویی از «کالین پاول» وزیر خارجه پیشین آمریکا با «جک استراو» همتای پیشین انگلیسی او را نقل کرد: «جک اگر می‌خواهی ایران را کنترل کنی، باید یک تبر بالای سر آنها نگه داری.»

در پایان این یادداشت آمده است که توافق هسته‌ای باید هفته قبل و در زمان سخنرانی ترامپ، از بین می‌رفت اما اکنون نیز در حال کشیدن نفس‌های آخر است.

فارس

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *