توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد

تلاش عربستان، اسرائیل و مصر برای حمله نظامی به ایران

وزیر خارجه سابق آمریکا در یک سخنرانی فاش کرد که رهبران عربستان، مصر و اسرائیل در آن زمان از واشنگتن می‌خواستند که به ایران حمله نظامی کنیم.

بازخبر / جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا روز پنج شنبه در یک سخنرانی درباره اقدام دونالد ترامپ برای تایید عدم پایبندی ایران به برجام مدعی شد: وقتی که من مذاکره با وزیر خارجه ایران برای توافق را آغاز کردم و در سپتامبر ۲۰۱۳ پشت میز مذاکره نشستم ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای ۲ ماه دوره گریز داشت، آنها ۱۲ هزار کیلوگرم اورانیوم غنی شده داشتند و از ۵ هزار سانتریفیوژ به ۱۹ هزار سانتریفیوژ فعال رسیده بودند.

وی در ادامه افزود: ما با هر رئیس جمهور و رهبر کشور دیگری که ملاقات میکردیم، از جمله حسنی مبارک رئیس جمهور مصر، ملک عبدالله پادشاه عربستان، نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، همه آنها ما را ترغیب می‌کردند تا به ایران حمله کنیم. باراک اوباما نیز درخواستهای شخصی مکتوب زیادی به دستش می‌رسید تا به ایران حمله کنیم.

وی افزود: اما امروز ما حدود ۱۳۰ بازرس داریم که در ایران حضور دارند و هر اتفاقی که در تاسیسات هسته‌ای ایران می افتد را ثبت می‌کنند. آقای ترامپ فقط به آسمان نگاه می‌کند و می‌گوید که می‌خواهم توافق را لغو کنم؛ می‌گوید توافق را دوست ندارم چرا که به مردم گفته است این بدترین توافق است.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آقای ترامپ یک توافق بهتر می‌خواهد اضافه کرد؛ بگذارید درباره توافق بهتر صحبت کنم. دولتجورج بوش ۸ سال به دنبال توافقی بود که شامل هیچ گونه غنی سازی نمی‌شد. منظور آنها از توافق خوب این است. اما ۲ نفر از ارشدترین مقامات دولت بوش به شخص من گفتند که ما به این نتیجه رسیدیم که ما نیاز به توافقی با ایران داریم که به آنها اجازه مقداری غنی سازی بدهیم.

وی در ادامه درباره تصمیم ترامپ در خصوص برجام گفت: «[این تصمیم] بی‌پروا، خطرناک و غیرمسئولانه است و به انزوای آمریکا منجر می‌شود.»

جان کری گفت: روز گذشته با اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نشست توجیهی داشتیم. سفرای آلمان، بریتانیا، فرانسه واتحادیه اروپا هم حضور داشتند. تک تک آنها به نمایندگان کنگره گفتند که ما از تصمیم ترامپ برای تایید عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای تبعیت نمی‌کنیم.

وی افزود: به جای اینکه کشورهای دیگر را با خود همراه کنیم همه آنها را از خود دور می‌کنیم.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *