توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به سخنان اخیر ترامپ

ظرفیت‌های تعلیق شدۀ هسته‌ای کشور هرچه سریع‌تر فعال‌سازی شود

کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه‌ای از مسئولان خواست که با توجه به نقض صریح برجام از سوی آمریکا و اتهامات مکرر آنها علیه ایران اسلامی هرچه سریع‌تر نسبت به فعال‌سازی ظرفیت‌های تعلیق شدۀ هسته‌ای کشور اقدام کنند.

بازخبر / کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی در بیانیه‌ای از مسئولان خواست که با توجه به نقض صریح برجام از سوی آمریکا و اتهامات مکرر آنها علیه ایران اسلامی هرچه سریع‌تر نسبت به فعال‌سازی ظرفیت‌های تعلیق شدۀ هسته‌ای کشور اقدام کنند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امریکای جهانخوار که تا مدتی قبل خود را بر تمام ارکان کشور مسلط می‌دید تمام توان خود را برای براندازی جمهوری اسلامی به کار گرفت و در این راه از هیچ تلاشی فرو گذار نکرد. اکنون و بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، این تلاش های مذبوحانه و البته ناکام ادامه داشته و درست در ادامه همین دشمنی‌ها، رئیس جمهور نابخرد و تاجرپیشه آمریکا اظهاراتی سخیف، زشت، بی ادبانه و متناسب با ذات و ماهیت استکباریِ سایر دولتمردان امریکایی علیه ملت عزیز ایران بر زبان راند در صورتیکه ملت‌های آزادیخواه جهان به ویژه ملت غیور ایران اسلامی دولت امریکا را بفرموده امام راحل، تروریست بالذات می‌دانند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در واقع اظهارات اخیر رِئیس‌جمهور گستاخ و هتاک امریکا، نه تنها نشان‌دهنده تداوم بخشیدن به نوعی رویکرد دیکتاتوری بین المللی علیه تمامی کشورهای جهان است بلکه از تشدید سیاست‌های خصمانه اما با شفافیتی عریان تر، علیه سایر دولت‌ها و ملت‌های جهان به ویژه کشور و ملت عزیز و مقتدر ایران حکایت دارد به گونه ای که هرچند ادبیات اوباما و ترامپ ممکن است در ظاهر تفاوت داشته باشد اما عمق کینه و نفرت آنان از ملت ایران همواره ثابت بوده است.

این بیانیه می‌افزاید: ادعای عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ بیشتر به طنزی شبیه است که تنها رژیم صهیونیستی و دولت‌های مرتجع منطقه غرب آسیا که دستانشان به خون ملت‌های مظلوم منطقه الوده است از آن استقبال کرده اند. نقض برجام از سوی دولت آمریکا نه در زمان ترامپ بلکه در همان روز ابتدای اجرای برجام و در دولت اوباما اتفاق افتاد. در همان زمان خوش باوری مسئولان اجرایی کشور مانع موضع گیری انقلابی از سوی آنها شد. اگر مسئولان اجرایی انقلابی عمل می کردند، اکنون آمریکا تا بدین حد گستاخ نشده بود.

در ادامه بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی آمده است: در خصوص دشمنی آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز باید به یاد داشته باشیم که چنانچه هر نهادی مسئولیت خود را در راستای منافع ملی به درستی انجام دهد مشمول دشمنی آمریکا خواهد شد. جا دارد همواره بیاد بیاوریم این سخن پیر جماران را که تنها حرکت اشتباه ماست که باعث تمجیدهای سیاستمدارانِ آمریکایی می‌شود، از این رو کینه فعلی آمریکا نسبت به سپاه، دلیلی روشن بر حقانیت حرکت نهاد انقلابیِ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارد. امروزه عمق نفوذ سپاه پاسداران در دل‌های مردم مظلوم کل عالم همانند سوریه، بحرین، یمن، عراق، لبنان و … بوده و آمریکایی ها باید بدانند که دل های مظلومان عالم تحریم ناپذیر است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اکنون با روشن شدن بدعهدی و گستاخی های روزافزون آمریکا علیه ملت ایران بر همه مسئولین است که ضمن اتحاد و همدلی نسبت به  موضع گیری یکپارچه  با زعامت و راهبرد انقلابی ولی امر مسلمین امام خامنه ای علیه این بدعهدی ها اقدام کنند. البته باید به یاد داشته باشیم در دشمنی نسبت به این ملت همانند زمان جنگ تحمیلی تفاوتی بین اروپا و آمریکا وجود ندارد و تجربه برجام برهمگان ثابت کرد که این تجربه آخرین تجربه مذاکره با این کشورهای بدعهد خواهد بود چرا که موجب گستاخ تر شدن آنان شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تجربه مذاکرات برجام و موضع گیری و امتیاز خواهی وزرای خارجه وقت این کشورها بایستی چراغ راه خوش بینان به مواضع اروپا قرار گیرد. در این خصوص به دولت محترم جمهورى اسلامى توصیه می‌شود به جای اعتماد به ظاهر فریبی‌های دولت‌هاى اروپایى، نصایح رهبر انقلاب را نصب العین تصمیم گیری‌هاى سیاست خارجى خود قرار داده و براى برون رفت از رکود، فقر و بیکارى، اقتصاد مقاومتی را جایگزین اقتصاد مذاکراتی کرده تا خطاهای گذشته جبران شود و ان‌شاءالله خدمت صادقانه به ملت ایران در عمل عینیت یابد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه شهید بهشتی در پایان بیانیه خود ضمن تشکر از مواضع متحد و یکپارچه مسئولان کشور و با توجه به نقض صریح برجام از سوی آمریکا و همچنین اتهامات مکرر آنان علیه ایران اسلامی از مسئولین امر تقاضا کرد هرچه سریع تر نسبت به  فعال‌سازی ظرفیت های تعلیق شدۀ هسته ای کشور اقدام کنند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *