آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نوبخت: دولت یک ساعت هم در پرداخت مطالبات تاخیر نمی‌کند

سخنگوی دولت تاکید کرد دولت خود را متعهد به پرداخت مطالبات پیمانکاران و بازنشستگان می‌داند

باز خبر,محمد باقر نوبخت در نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران، به تشریح برخی اقدامات دولت پرداخت و گفت: دو موضوع مهمی که در پرداخت‌های دولت با اهمیت است و به صورت هدفمند انجام می شود یکی پرداختهایی است که منجربه سرعت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی می‌شود چرا که مهم است که اقتصاد ما از شتاب کافی برای رشد برخوردار باشد. نکته دیگر مربوط به مطالبات پیمانکاران، گندم کاران و بازنشستگان است که ما خودمان را متعهد به پرداخت این مطالبات می دانیم.

وی با بیان اینکه درباره فعالیت های اقتصادی ما از دو مسیر در حال اقدام هستیم، تصریح کرد: یک مسیری که معطوف می شود به حوزه فعالیت بخش های خصوصی و غیردولتی که متمرکز بر واحد های تولیدی است که به دلیل ناکافی بودن سرمایه ثابت و در گردش یا برخی واحد ها فعال نشدند یا برخی فعالند و با همه ظرفیت کار نمی کنند، برخی دیگر نیز به اتمام رسیدند و نیاز به سرمایه دارند. برنامه دولت اعطای ۱۶ هزار میلیارد تومان به ۷۵۰۰ واحد درنظر گرفته شده است.

نوبخت گفت: تا ۲۱ شهریور از مجموعه واحدهای تولیدی که به بانکها معرفی شد ۳۰۴۲ بنگاه اقتصادی موفق شدند تسهیلات دریافت کنند این واحدها از طریق فرآیند رونق مبالغ شان را بالغ بر ۲۳۸۶ میلیارد تومان دریافت کردند غیر از این بانکها با برخی واحد های تولیدی در ارتباط بودند که ۴۹۳۵ هزار واحد تولیدی، ۳۶۸۱ میلیارد تومان از بانکها تسهیلات دریافت کنند در مجموع ۷۹۷۷ واحد تولیدی توانستند ۶۰۵۷ میلیارد تومان تهسیلات بگیرند.

بنا به گفته نوبخت، دولت غیر از آنچه مدیریت می کند تا بخش های غیر دولتی بتوانند از طریق تسهیلات بانکی به رونق برسند خودش نیز در طرح های عمرانی سرمایه گذاری می کنند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: براساس آمار تا کنون از ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تخصیص صادر شد که ۷۰ درصد موفق شدند تسهیلات را از خزانه دریافت کنند. البته کسری پرداخت های جاری هم وجود دارد این غیر از هدفمندی یارانه ها است که رأس ۲۶ هر ماه انجام می شود.

نوبخت با تاکید براینکه ۱۱ میلیون فرد ایران از دفترچه رایگان درمانی استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: مقرر شد بالغ بر ۸ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت کمک کنیم تا پرداخت هایش را بروز کند.

وی اظهارت داشت: همچنین مقرر شده است که ۴۰ هزار میلیارد تومان از طریق مکانیزم اسناد خزانه و دیگر اوراق مالی استفاده کنیم تا بتوانیم بدهی به بانک ها، پیمانکاران، فرهنگیان، بازنشستگان و گندم کاران بپردازیم. دولت در ماه جاری ۴۸ هزار میلیارد تومان از مجلس مجوز گرفت که این کار را انجام شود. اگر برای دولت امکانپذیر باشدحتی برای یک روز و یک ساعت پرداخت این پول ها  و مطالبات را به تأخیر نمی اندازد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *