آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
ترامپ مدعی شد؛

حمایت ایران از تهدید بزرگ برای منطقه!

«حزب الله دوست دارد خود را مدافع منافع لبنان نشان دهد اما به روشنی پیداست که آن ها به دنبال منافع خودشان و ایران هستند…»

بازخبر / روزنامه اماراتی “گالف نیوز” (Gulfnews)، با انتشار گزارشی تحت عنوان “حزب الله تهدیدی برای تمام منطقه است” به انعکاس اظهارات روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در این رابطه پرداخته است.

در این گزارش آمده است:
«دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، گروه شبه نظامی شیعی حزب الله لبنان را تهدیدی برای تمام خاورمیانه خواند و ضمن متهم کردن حزب الله و ایران عنوان کرد که آن ها بر آتش فاجعه انسانی در سوریه می دمند.

ترامپ روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در کاخ سفید عنوان کرد: “حزب الله تهدیدی برای کشور لبنان، مردم لبنان و تمام منطقه است.”

ترامپ همچنین گفت: “این گروه به گسترش و تجهیز زرادخانه نظامی خود ادامه می دهد؛ این اقدام تهدیدی برای شروع یک درگیری نظامی دیگر با اسرائیل با حمایت ایران است؛ این سازمان همچنین با حمایت ایران به فاجعه انسانی در سوریه دامن می زند.”

ترامپ با اشاره به اهداف حزب الله عنوان کرد: “حزب الله دوست دارد خود را مدافع منافع لبنان نشان دهد اما به روشنی پیداست که آن ها به دنبال منافع خودشان و ایران هستند.”»

در حالی که نیروهای حزب الله لبنان نقش برجسته ای در مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه و عراق داشته اند، مقامات آمریکایی از جمله دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور از تهدید حزب الله برای منطقه سخن به میان می آورند.

از سوی دیگر حمایت آمریکا از عربستان سعودی که به روشنی از گروه های تروریستی در سراسر منطقه حمایت می کند، صدای اعتراض رسانه های آمریکایی را نیز بلند کرده است.

پایگاه آمریکایی سالون (Salon)، با انتشار گزارشی در این رابطه می نویسد: «تلاش عربستان سعودی برای متوجه ساختن تمامی سرزنش ها [درباره تروریستم] به ایران و قطر، کاملا مخالف با واقعیت های خارجی در جهان است؛ اگر مسیر پول های سعودی و انتشار وهابیت از سوی آنها را دنبال کنیم به روشنی در خواهیم یافت که تروریسم تحت حمایت عربستان بیش از هر زمان دیگر بدخیم و زهراگین است.

تروریسمی که در قرن ۲۱ جهان را تهدید می کند، تروریسم سلفی است و حقیقت آن است که منبع اصلی حمایت مالی و ایدئولوژیکی تروریست های سلفی عربستان سعودی است. این دسیسه های الهام گرفته و آموزش دیده از سوی عربستان سعودی است که به صورت مداوم به غرب حمله می کند. اما ترامپ نه تنها با این اقدامات عربستان و حمایت سعودی از تروریسم مقابله نمی کند بلکه مسیر را برای آن ها هموار کرده و برای آن ها آروزی موفقیت نیز می کند؛ این نه تنها کاملا ابلهانه است بلکه خطرناک نیز هست.

دیگر وقت آن شده است که چشم هایمان را باز کنیم. زمان آن است که تمام غرب [که دست دوستی به سوی عربستان سعودی و انگشت اتهام به سوی ایران دراز کرده اند] بفهمند که عربستان سعودی بسیار بدتر است. در این میان شاید عجیب ترین حقیقت آن باشد که ترامپ هیچ یک از این حقایق را تشخیص نداده است. شاید او از بازی کردن نقش مرد بزرگ در سفرش به ریاض در حالی که تصویر چهره اش بر بنرهای عظیم نصب شده بود، لذت زیادی برده است.

و البته ممکن است ترامپ بدنبال آن است که متحد بلند مدت و مشتری بزرگ تسلیحات آمریکایی را از دست ندهد؛ در دنیای ترامپ این اقدامی کاملا منطقی است؛ چرا که “حق همیشه با مشتری است”!»

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *