آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

اجرای طرح پل خلیج‌فارس متوقف‌شد

اجرای طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج‌فارس با محوریت پل خلیج‌فارس متوقف‌شده است.

بازخبر /  اجرای طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج‌فارس با محوریت پل خلیج‌فارس متوقف‌شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، مطالعات و اقدامات ساخت این پل به طول ۲ هزار و ۴۶۰ متر از اسفند ۸۹ آغازشده بود،این پل بندر لافت قشم را به بندر پهل متصل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص گفت: عمل نکردن بانک عامل به تعهدات، تحریم‌های بین‌المللی و نبود شرایط تضمین سرمایه برای شرکت‌های خارجی علت توقف ساخت پل خلیج‌فارس است.

حمیدرضا مؤمنی افزود: نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دارایی، سازمان منطقه آزاد قشم، محیط‌زیست و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد سه‌شنبه هفته آینده تصمیم نهایی خود را برای اجرایی شدن این طرح مهم ملی اعلام می‌کنند.

وی گفت: شبکه جامع ارتباطی خلیج‌فارس، شامل ۸۶ کیلومتر اتوبان، ۹۲ کیلومتر راه‌آهن و احداث یک بندر است و برای اتمام این طرح یک میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح با ۱۷ و نیم درصد پیشرفت تاکنون دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و شش‌پایه پل نیز آماده نصب در آب است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: اجرای پل خلیج‌فارس تحقق عینی اقتصاد مقاومتی است و در صورت اعطای ضمانت‌های سرمایه‌گذاری از سوی دولت، اجرای این طرح آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، با ساخت این شبکه علاوه بر تحول اقتصادی و توسعه همه‌جانبه در قشم، ارتباط مسیرهای دریایی منطقه با شبکه ریلی و جاده‌ای کشور و مهم‌ترین مسیر ترانزیت کالا از بندر بین‌المللی کاوه به کشورهای آسیای میانه و اروپا فراهم می‌شود . همچنین امکان عبور تأسیسات زیربنایی مانند خطوط لوله نفت گاز، آب ، برق و ارتباطات از کانال‌های داخل پل خلیج‌فارس امکان‌پذیر می‌شود.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *