آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی:

توسعه بنادر سبب توسعه ملی می‌شود

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه و رشد بنادر کشور سبب توسعه ملی می‌شود.

بازخبر،منصور آرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: توسعه بنادر کشورمان و افزایش نقش‌آفرینی در دریاها از جمله سیاست‌های کلیدی دولت یازدهم بوده و طی سال‌های اخیر بر حجم سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش افزوده شده است.

وی با بیان اینکه بنادر کشورمان در حوزه خلیج فارس ظرفیت توسعه هر چه بیشتری دارند، افزود: رقابت سختی در منطقه بر سر جذب شرکت‌های مختلف حمل و نقل دریایی و ارائه سرویس به آنها وجود دارد، بنابراین اگر بتوانیم بنادر کشورمان در ابعاد مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری توسعه دهیم، توان رقابت‌پذیری‌مان در این بخش افزایش خواهد یافت.

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: بنادر یکی از کانون‌های اقتصادی که قابلیت اشتغال‌آفرینی فراوانی دارد و اگر روند توسعه آن به طور همه‌جانبه پیگیری شود نقش مهمی در مهار بیکاری در کشور خواهد داشت.

آرامی عنوان کرد: سازمان بنادر نقشه راه توسعه دریایی کشور را در حوزه تجارت دریایی تدوین کرده و اولویت‌های این بخش و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه به خوبی با مشارکت کارشناسان و نخبگان مشخص شده است و در حوزه اجرا باید عزم بیشتری میان دستگاه‌های مسؤول ایجاد و بر دامنه سرمایه‌گذاری‌ها افزوده شود تا بتوانیم نقش خودمان را در اقتصاد منطقه پررنگ‌تر کنیم.

وی کسب منفعت ملی از ناحیه توسعه بنادر را در رقابت با دیگر کشورهای پیرامونی خلیج فارس یادآور شد و گفت: استقبال از حضور بخش خصوصی و ایجاد شرایط مناسب سرمایه‌گذاری با امنیت بالا و ریسک پایین بسیار حائز اهمیت است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی، نقش سازمان بنادر در توسعه دریامحور را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بنادر در پیشانی توسعه اقتصادی کشور قرار دارند و مدیریت مناسب و مطلوب آنها می‌تواند ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به دنبال داشته و رونق اقتصادی را در سواحل تقویت کند.

آرامی در ادامه به نقش بنادر استان هرمزگان در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: بندر شهید رجایی بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور در کنار بندر شهید باهنر و بندر لنگه نقش چشم‌گیری در اقتصاد ملی ایفا می‌کنند و به طور کلی بنادر استان هرمزگان به دلیل موقعیت منطقه‌ای و وجود محور ترانزیتی و شبکه ریلی جایگاه ویژه‌ای در کشورمان دارند.

وی حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در بنادر هرمزگان از ناحیه بخش خصوصی را بسیار بالا دانست و بر اهمیت تقویت این نقش تأکید کرد.

 

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *