آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

مراسم “شب قلعه” در شهر قشم برگزار شد

مراسم “شب قلعه” با سروده‌های حماسی ملی و موسیقی محلی در محوطه قلعه پرتغالی‌های شهر قشم برگزار شد.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، علاوه بر پخش ترانه‌های حماسی در مراسم شب قلعه، گروه موسیقی بومی لیوا از روستای سلخ و جفتی از جزیره هرمز نیز با اجرای برنامه‌های زیبای خود شور و نشاطی به این مراسم دادند.

نورافشانی، نمایش فیلمی از آئین‌های سنتی به‌جامانده از مردم نجیب و مهربان قشم شامل هنر لنج سازی، صیادی و انواع هنرهای صنایع‌دستی هم از دیگر برنامه‌های شب قلعه بود.

در این مراسم که با حضور گروه‌های مختلف مردم بومی و غیربومی مقیم و مهمان جزیره برگزار شد، بخشی از شاهنامه فردوسی هم توسط یکی از شاهنامه‌خوانان اجرا شد که مورد تشویق شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

نواختن شیپور رزم و پیروزی بر بلندای دیوار قلعه‌ای که پرتغالی‌های متجاوز در دوران صفویه در کنار سواحل زیبای خلیج‌فارس در شهر قشم ایجاد کرده بودند نیز یکی از دیگر برنامه‌های زیبای شب قلعه بود.

به گزارش ایسنا،اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم‌زمان با ۲۸ اردیبهشت روز میراث فرهنگی چندین ویژه‌برنامه در نقاط مختلف جزیره قشم از جمله شب قلعه را به مناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در شهر قشم برگزار کرد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *