آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

هرمزگانی ها به استقبال رمضان رفتند

آیین جشن ربیع القرآن به‌منظور استقبال از ماه مهمانی خدا، بهار قرآن و تبیین اهمیت کلام وحی و تشریح برنامه‌های قرآنی در مساجد استان هرمزگان برگزار شد.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، این آیین باشکوه عصر جمعه(۵ خرداد) با حضور اقشار مختلف مردم در مساجد محلات و روستاهای مناطق مختلف استان هرمزگان و همراه با اجرای برنامه‌های متنوع تلاوت قرآن، تواشیح، سرود، پرسش و پاسخ در رابطه با قرآن، معرفی روزه اولی‌ها تجلیل از فعالان و نخبگان قرآنی برگزار شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان در جشن ربیع القرآن کانون فرهنگی هنری آیت‌الله بروجردی مسجد ابوالفضل(ع) کوی نیایش با استناد به روایتی از امام باقر(ع) که می‌فرمایند: «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه مبارک رمضان است، گفت: در طرح ربیع القرآن، متولیان مساجد به‌ویژه ائمه جماعات اهمیت قرآن‌شناسی و ضرورت برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های قرآنی در مساجد را تبیین می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی با یادآوری نعمت‌های خداوند و بیان اینکه برخی از این نعمت‌ها به همه انسان‌ها و بعضی نیز به‌صورت اختصاصی نصیب مسلمانان شده است، از مساجد(خانه‌های خدا) به‌عنوان یکی از این نعمت‌ها یادکرد و افزود: مهم‌ترین بخش عمران و آبادانی مساجد به حضور جوانان و نوجوانان وابسته است و کانون‌ها نقش مهمی در تحقق این هدف بر عهده‌دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان از کلام الهی(قرآن) به‌عنوان دومین نعمت بزرگ خداوند  به جامعه اسلامی نام برد و بیان کرد: قرآن، کتاب سعادت، زندگی و راهنمایی برای حرکت به سمت خوشبختی دنیوی و اخروی است و کانون‌ها باید علاوه بر توجه به امر روخوانی و روان‌خوانی به تفسیر و شأن نزول آیات نیز بپردازند.

وی ماه مبارک رمضان را یکی دیگر از نعمت‌های اختصاصی خداوند به مسلمانان دانست و عنوان کرد: در این ماه، تلاوت یک آیه ثواب ختم کل قرآن را دارد و خواب فرد روزه‌دار نیز عبادت محسوب می‌شود.

  حجت‌الاسلام پهلوانی، شب‌های قدر را از دیگر نعمت‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در این شب، مسلمانان با دو سرمایه قرآن و اهل‌بیت(ع) به درگاه الهی پناه می‌برند.

  وی با ذکر این نکته که ماه مبارک رمضان که ماه رحمت، مغفرت و آمرزش گناهان و فرصتی برای صیقل دادن روح و جان و آشتی با معارف قرآن است، افزود: طرح ربیع القرآن، بهانه‌ای است که همه عوامل مسجد بیش‌ازپیش به فرهنگ قرآنی توجه کنند.

این مقام مسئول، جزء خوانی، تلاوت نور، تفسیر روزانه، محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی، ملی، استانی و شهرستانی، مسابقات قرآنی، دوره‌های آموزش روخوانی و روان‌خوانی را از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ماه مبارک رمضان ذکر کرد.

به گزارش ایسنا، نظیر چنین آیینی به همت کانون‌های فرهنگی هنری در سطح مساجد همه شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای سراسر استان هرمزگان باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *