آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

هومن رفیعی بندری : بندرعباس راه خود را برای توسعه پیدا کرده/ دغدغه‌مندی مردم بزرگ‌ترین سرمایه برای ساختن شهر است/ راهکارهای ۱۷گانه برای بهبود وضعیت شهر

ما در دوره چهارم تلاش‌های زیادی برای ایجاد فرصت‌های مشارکت صنایع در توسعه شهر داشتیم اما معتقدم باید حرکت جدی‌تری با مشارکت نمایندگان استان و مردم در این زمینه شکل گیرد

بازخبر / هومن رفیعی بندری عضو فعلی شورای شهر بندرعباس که توانست در دور گذشته با رای بالایی در میان کاندیداهای بندرعباس با ۱۵ هزار و ۹۹۹ رای به شورای شهر بندرعباس راه پیدا کند، بر این باور است که بندرعباس راه خود را برای توسعه پیدا کرده است و اگر همگامی موثری میان نمایندگان مردم و نمایندگان شورای شهر شکل گیرد و مردم نیز به شکل مطلوبی در صحنه مطالبه‌گری باقی بمانند، روند رشد و توسعه شهر بندرعباس در ابعاد مختلف شتاب هر چه بیشتری به خود خواهد گرفت.

برگزیده‌ای از اظهارات این کاندیدای شورای شهر بندرعباس را در ادامه می‌خوانید:

بندرعباس برای رسیدن به پیشرفت واقعی به هماهنگی و انسجام نیاز دارد و ما نمی‌توانیم در فرآیند مدیریت شهری صرفا از شهرداری انتظار داشته باشیم.

تا زمانی که لایحه مدیریت واحد شهری در کشورمان بر زمین مانده باشد، عملا شهرداری‌ها و شوراها نمی‌توانند از سطحی از کارآمدی فراتر بروند و از آنها انتظار اقدامات بزرگ برای توسعه شهرها را داشته باشیم اما در مجموع شوراها قادرند با خلق یک گفتمان موثر در ایجاد تعامل میان شهرداری با دیگر دستگاه‌ها به روند توسعه شهر کمک کنند.

تقویت نظارت بر شهرداری از جمله موضوعاتی است که باید در هر دوره شورا به طور جدی‌تری اجرایی و انجام شود.

باید در یک برنامه منسجم به ارتقای خدمات شهری در بندرعباس کمک کنیم. باید شهرداری نسبت به تقویت پیمانکاران توانمند اقدام کند و از طرفی شرکت‌های پیمانکار در حوزه نظافت شهری را نیز به تدریج رشد دهیم تا بتوانند خدماتی متناسب با شان مردم بندرعباس ارائه دهند.

ما در زمینه جلب مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری از بسیاری شهرهای کشور عقب مانده‌ایم. ما باید آگاهی‌سازی عمومی را در شهر افزایش دهیم و زمینه‌های مشارکت مردم را در رشد کیفیت زندگی شهری فراهم کنیم.

متاسفانه در زمینه جذب سرمایه‌گذار در حوزه توسعه شهر بندرعباس بخصوص در زمینه استفاده از مواهب الهی در حوزه دریا گام جدی بر نداشته‌ایم. ساحل بندرعباس همچنان بلااستفاده باقی مانده است و چهره شهر ما یک چهره مطلوب به عنوان یک شهر زیبای ساحلی نیست

هویت شهر ما نباید فراموش شود. ما در شورای چهارم در زمینه هویت‌بخشی به محلات گام‌های خوبی برداشتیم و شناسنامه هر محله تدوین شد و اکنون محلات مختلف شهر بندرعباس به طور دقیق ثبت شده هستند و میراثی مکتوب برای آیندگان این شهر نیز به انتشار رسیده که هویت محلات شهر در گذر زمان به فراموشی سپرده نشود. از طرف دیگر چهره‌های شاخص هر محله از شهدای گرانقدر تا هنرمندان و نامداران و اهالی فرهنگ، اندیشه و هنر و … را نیز در هر محله به طور دقیق شناسایی کرده‌ایم.

در شورای چهارم ریل‌گذاری برای توسعه شهری را آغاز کردیم و مصوباتی داشته‌ایم که سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای شهر را تسهیل کرده است. در زمینه جبران افت ساخت و ساز در شهر بندرعباس نیز مصوباتی داشتیم تا درآمدهای پایدار شهرداری ایجاد شود و شهرداری برای انجام امور روزانه شهر دچار گرفتاری نشود.

معتقدم باید هر اقدامی در زمینه توسعه شهر بندرعباس بر اساس یک  سند بالادستی صورت گیرد که طرح تفضیلی توسعه شهر یکی از این اسناد بالادستی است اما در حوزه فرهنگی نیز به سند بالادستی نیاز داریم که باید آن را با مشارکت نخبگان عرصه فرهنگی شهر هر چه سریع‌تر تدوین کنیم.

در ۴ ساله اخیر معابر زیادی در سطح شهر بازگشایی شد که به رونق محلات کمک بزرگی کرده است و همین طور امنیت محلات را تقویت کرده که باید این روند را در آینده شهر نیز ادامه دهیم.

بندرعباس متعلق به همه مردم این شهر است و چون در شرایط خاصی از لحاظ جغرافیایی قرار گرفته است، میزبان هموطنان عزیزمان از سراسر کشور نیز هست و ما باید مشارکت همه مردم شهر را برای توسعه همه‌جانبه آن فراهم کنیم تا دوستی در میان مردمان شهرمان بیش از پیش تقویت شده و نهادهای عمومی مانند شهرداری بتوانند از سرمایه‌های مردم چه در ابعاد اجتماعی و فرهنگی و چه در زمینه‌های اقتصادی بیشتر بهره‌مند شوند.

منبع: جنوب ایران

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *