آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

دانشجویان دانشگاه آزاد بندرعباس از رئیس جمهور آینده چه خواستند؟+فیلم

به همت خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج‌فارس و کانون برهان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، با استقبال قابل‌توجه دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

بازخبر /به همت خبرگزاری ایسنا منطقه خلیج‌فارس و کانون برهان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، با استقبال قابل‌توجه دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، این برنامه که با موضوع “از رئیس‌جمهور آینده چه می‌خواهید” قرار است با مشارکت دانشگاه‌های استان هرمزگان به‌صورت مستمر تا پیش از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز برگزار شود، در چهارمین برنامه عصر گذشته (۲۴ اردیبهشت) دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس، میزبان آن بود.

نخستین دانشجویی که پشت جایگاه قرار گرفت، افزود: لغو قطعنامه ها بهترین بهانه برای دفاع از برجام است و امروز اگر در صنعت بیمه کشتی‌رانی، هواپیمایی و فروش نفت به ایده‌آر رسیده‌ایم نشان از عملکرد مثبت سربازان دیپلماسی دولت است . برجام دستاورد کوچکی نیست و توانست جلوی اجماع ۶ کشور قدرتمند جهان علیه ایران را بگیرد.

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این تریون آزاد دانشجویی ، از زمان برگزاری تریبون آزاد با این موضوع و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد و افزود برجام از دستاوردهای بزرگ نظام است. ما در مذاکرات هسته‌ای با اخلاق و به درستی توافق کردیم و اگر طرف مقابل بدعهدی کرده است تقصیر دولت نیست.

دیگر دانشجو حاضر در این تریبون آزاد دانشجویی، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در وضعیت بدی به قدرت رسید و با تورم ۵۰ درصدی و فسادهای بزرگ اقتصادیی روبرو بود که ریاضی دانها برایش عددی نیافته اند البته دولت تنها نهاد حاکمیتی در ایران نیست و نهادها و ارگان‌های دیگری هم در کشور وجود دارند که تحت نظر دولت نبوده و به دولت پاسخگو نیستند اما در سرنوشت کشور دخالت دارند.

یکی دیگر از دانشجویان حاضر در این مراسم، از وجود آزادی بیان در دولت روحانی حمایت کرد و گفت: وضعیتی که دولت یازدهم بر سر کار آمد مثل اتومبیل رهاشده در بیابانی بود که در باکش بنزین نیست لذا دولت یازدهم ابتدا مجبور بود برود و بنزین تهیه کند و در باک اتومبیل بریزد و سپس آن را روشن کند و به داخل شهر برگرداند.  سیاستمداران بزرگ کشور به اجماع رسیده اند که باید به دولت فعلی فرصت داده شود تا کارهایش را به سرانجام برساند.

دیگر دانشجو حاضر در این تریبون آزاد دانشجویی، بیان کرد: از رئیس‌جمهور آینده انتظار داریم در هر شرایطی دو اصل را فراموش نکند، اول اجرای فرامین مقام معظم رهبری و بعد از آن عزت ملت ایران در هر زمان و تحت هر شرایطی! وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند شرایط فعلی می‌تواند بهبود یابد چرا برخی نامزدها می‌گویند نمی‌شود و نمی‌توانیم؟ رئیس‌جمهور باید ساده‌زیست باشد تا درد مردم را بفهمد، باید فراجناحی و فرا حزبی باشد و به‌جای دراز کردن دست نیاز به کشورهای دیگر از ظرفیت‌های داخلی موجود استفاده کند.

دانشجو دیگری با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید برای وعده‌هایش برنامه داشته باشد،   افزود: داشتن برنامه کافی نیست و باید به وعده‌هایش عمل کند، رئیس‌جمهور باید در برابر فشارهای دشمن مقاوم بوده و به نیروهای متخصص جوان بها دهد، در زمان انتخابات برای جمع کردن رأی وعده‌های دروغین و غیرقابل اجرا ندهد و مصالح کشور را زیر پا نگذارد.

دانشجو دیگری با تأکید بر مشکل بیکاری جوانان ، تصریح کرد: از رئیس‌جمهور آینده انتظار داریم برای ایجاد شغل‌های دائمی برای جوانان تلاش کند و در عرصه بین‌الملل نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشد؛ با توجه به اینکه پس از پرداخت یارانه‌ها معضل گرانی بیشتر شده به قشر کم‌درآمد توجه بیشتری نشان داده و در این خصوص تدابیری بیندیشد. کشور ما کشوری اسلامی است و دروغ و وعده‌های دروغین در آن جایی ندارد، رئیس‌جمهور باید بداند رئیس دولت شدن تنها یک پست و مقام نیست بلکه یک وظیفه سنگین و مهم است؛ باید به‌جای خارج، نگاهش به داخل کشور باشد برنامه و تیم اقتصادی قوی داشته باشد. دانشگاه‌ها یا دانشجو نپذیرند و یا برای چهار سال بعد و اشتغال آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

یکی دیگر از دانشجویان با بیان اینکه چهار سال فرصت خوبی برای کار کردن است   ، افزود: اگر شخص چیزی در چنته داشته باشد چهار سال برای کار کردنش کافی است اما این دولت چیزی نداشت که کاری کند و بنده به‌عنوان یک دانشجو در آستانه فارغ التصحیلی نیازمند کار هستم؛ باید به کسی رأی می‌دهیم ببینیم دشمنان چه درباره‌اش می‌گویند و در این مرحله انتخاب باید نگاهمان به ولایت باشد.

دانشجویی که نسبت به وضعیت فعلی استان هرمزگان معترض بود   با بیان    اینکه اگر انتقاد داریم باید پیشنهاد هم داشته باشیم، تصریح کرد: هرمزگان استان ثروتمند و پول‌سازی است اما ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مازاد ما که باید به خود استان بازگردد کجاست؟ هیچ‌کدام از دولت‌ها پاسخگوی این ظلم به هرمزگان نبوده‌اند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *