آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری:

حزب موتلفه تکلیف گراست نه نتیجه گرا/رئیس‌جمهور برخاسته از یک تشکل عملکرد بهتری دارد

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای موفقیت باید با اعتقاد وارد صحنه اجرایی شد و اگر به اقتصاد مقاومتی ایمان نداشته باشیم به آنچه در هدف‌گذاری آمده است، نمی‌رسیم و پس باید کسانی دولت را به دست بگیرند که به این سیاست‌ها توجه کنند و بیشتر از هر وقت دیگری برای اجرای سیاست‌ها تلاش کنند.

بازخبر /  نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: برای موفقیت باید با اعتقاد وارد صحنه اجرایی شد و اگر به اقتصاد مقاومتی ایمان نداشته باشیم به آنچه در هدف‌گذاری آمده است، نمی‌رسیم و پس باید کسانی دولت را به دست بگیرند که به این سیاست‌ها توجه کنند و بیشتر از هر وقت دیگری برای اجرای سیاست‌ها تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، سید مصطفی میرسلیم در نشست خبری خود در سفر به بندرعباس، در خصوص عدم فعالیت‌های سیاسی‌اش در بیست سال اخیر افزود: در سال‌های به‌اصطلاح سکوت، مشغول کار مداوم و توأم با مرارت برای خدمت به این نظام مقدس بودیم و امروز به لطف خدا می‌توانم نمونه‌های عملیاتی و تولیدی مشخصی را در این زمینه ارائه دهم، این‌ها نه شعار است و نه صرف ادعا و تبلیغات.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بابیان اینکه در حالی سال ۹۵ به پایان می‌رسد که امید می‌رفت در شرایط بین‌المللی تعهدات برجام را اجرا گذاشته شود، تصریح کرد: متأسفانه عملاً این موضوع راکد باقی ماند و حتی با آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا تحریم‌های جدیدی و اتهامات تازه‌ای علیه کشورمان وضع شد.

وی بابیان اینکه این موضوع این نتیجه را در پی داشت که اعتماد به خارج از کشور برای سامان دادن به مشکلات کشور بیهوده و باطل است و باید به بیش‌ازپیش به درون‌زایی توجه کنیم، تصریح کرد: این موضوع باید بدون فراموش کردن برون‌زایی صورت گیرد زیرا دشمنی با دیگر ملت‌ها نداریم به‌ویژه که در دنیا به‌خوبی باید مواضع خود را روشن کرده و درصحنه‌های بین‌المللی فعال و مبادلات علمی و فنی برون‌گرایی برقرار کنیم.

میرسلیم با اشاره به اینکه مبادلات علمی و فناورانه تا جایی که برای کشور مؤثر است باید انجام شود زیرا بدخواهان چشم رشد علمی و فناوری کشور را ندارند، اضافه کرد: اتکای کشور باید بر درون‌زایی باشد زیرا قابلیت‌های کشور ازلحاظ اجتماعی، علمی، اقتصادی و فرهنگی باید به کار گرفته شود و با درایت نیازهای داخلی تأمین و پاسخ دندان‌شکنی برای کسانی باشد که فکر می‌کنند، می‌توانند به دستاوردهای نظام خدشه وارد کنند.

وی توجه به اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را مهم دانست و عنوان کرد: برای موفقیت باید با اعتقاد وارد صحنه اجرایی شد و اگر به اقتصاد مقاومتی ایمان نداشته باشیم به آنچه در هدف‌گذاری آمده است، نمی‌رسیم و پس باید کسانی دولت را به دست بگیرند که به این سیاست‌ها توجه کنند و بیشتر از هر وقت دیگری برای اجرای سیاست‌ها تلاش کنند.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری بابیان اینکه در این حزب همواره نظریه بر آن است که راه نجات کشور تلاش و همت بر راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: بدون این سیاست‌ها و توجه به اهداف چشم‌انداز نمی‌توان نتیجه‌ای حاصل شد و برای تحقق سیاست‌ها مدنظر باید کارشناسی‌های متعدد صورت گیرد که حزب موتلفه این آمادگی را دارد تا تمام‌عیار با برنامه وارد شود.

میرسلیم با اشاره به اینکه این حزب برای برون‌رفت از مشکلات فعلی کشور در کوتاه‌مدت تااندازه‌ای و در میان‌مدت عمدتاً برنامه دارد، تصریح کرد:سیاست‌مدارانی که به این سیاست‌های ابلاغی ایمان نداشته باشند نمی‌توانند از پس اجرای آن بربیایند و نتیجه آن رکودی می‌شود که بیکاری را در پی دارد و به دنبال آن مسائل معیشتی که گرفتاری‌های اجتماعی را به همراه خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در بیست سال اخیر تلاش کرده تا اثبات کنم که می‌توانم در زمینه اقتصادی بدون آنکه جیره‌خوار باشیم به نتایج مثبتی برسیم، خاطرنشان کرد: در دوران دولت اصلاحات توانستم نظر رئیس‌جمهور را برای اجرای برنامه‌هایم جلب کنم که در بخش فنی به خودکفایی برسیم و در دوران دولت نهم و دهم همان برنامه را دنبال کردم و نمی‌دانستم که با موافقت رئیس‌جمهور همراه می‌شود که همراهی شد و دستاوردهای خوبی داشتیم و اگر فعالیت سیاسی علنی داشتم جلوی این فعالیت‌ها گرفته می‌شد و نمی‌توانستیم ادعا کنم در عمل موفق بوده‌ام و اگر در صحنه سیاسی حضور داشتم و به انتقاد و بحث سیاسی می‌پرداختم هیچ‌گاه پشتیبانی دولت ها برای رسیدن به این نتایج میسر نمی‌شد.

میرسلیم با اشاره به اینکه ازلحاظ اعتقادی و بنیادی در حزب موتلفه بودم و مسئولیت‌های مواضع حزب را می‌پذیرم، تصریح کرد: وقتی در دولت دوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وزارت ارشاد رسیدم باید در طول تاریخ به سخنان مرحوم آیت‌الله هاشمی مراجعه شود که در معرفی‌ام به مجلس چه چیزی گفتند و می‌توان اعتقادش به بنده را فهمید.

وی از جمله نکات مهم دولت آیت‌الله هاشمی را هماهنگی بین رئیس‌جمهور و مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی در صبح روز وفاتشان تأکید کردند که اگر از پس مشکلات بحرانی جنگ برآمدیم به دلیل اتفاق‌نظر حاکمیت کشور بین مقام معظم رهبری و دولت بود و شک ندارم وی به پیشرفت کشور و انقلاب اسلامی معتقد بود.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه سعی شد، اعتمادی بین نیروهای اصولگرا برقرار شود، اضافه کرد: این امر کار ساده‌ای نبوده و نیست و نیروهای اصولگرا دارای سابقه طولانی هستند و برخی احزاب آن سابقه بالای ۵۰ سال دارند و برخی با آغاز انقلاب اسلامی رویش کردند.

وی بابیان اینکه گردآوری برای نتیجه‌گیری رعایت شئوناتی می‌خواهد که باید آن‌ها را دانست و بتوان نظرات مختلف را جلب کرد که نیازمند زمان و تعامل سیاسی است، اضافه کرد: این موضوع نیازمند تعامل سیاسی است و نیاز دارد تا همفکران جبهه پیروانی را تشکیل تا به اتفاق‌نظر برسند.

میرسلیم با اشاره به اینکه معتقدم برای تعامل باید هزینه داد، تصریح کرد: با تمامی رقبایم برای خیز نظام جمهوری اسلامی و جلوگیری از خسارت تمامی دستاوردهای نظام مذاکره کردم و از سرمایه‌گذاری برای تعامل با رقبا و تشریح شرایط کشور دریغ نکردم اما این تعامل نیازمند حضور فعال، آمده کردن پیشنهاد‌ها و دفتر سیاسی فعال، کسب اطلاعات لازم، مشاوره و مبادله نظرات و درمجموع آن اتفاق‌نظر است.

وی بابیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی فرصت کافی برای این موارد را نداشتند، افزود: سازمان‌دهی این حزب جوان است و هنوز باید به تشکیلات لازم دست یابد و نباید توقع داشت که تمامی برنامه‌های آن به‌طور کامل اجرایی و موفق شود و به‌طور حتم نواقص دارد اما سعی کرده‌ایم به‌طور خالصانه تجربه حزب موتلفه را در اختیار آن‌ها بگذارم تا از دستاوردهایمان بهترین استفاده شود و آرزو دارم سبب اتحاد نیروهای انقلابی شود.

این فعال سیاسی شکل‌گیری تشکیلات و گردآوری تمامی نیروها را از مهم‌ترین مشکلات جمنا دانست و عنوان کرد: در شهرستان‌ها کار از تهران سخت‌تر است و ظرافت بیشتر می‌خواهد و در حال حاضر تمامی نیروها رضایت لازم را نداشته و احساس می‌کنند به‌خوبی دیده نشده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جمنا باید امکانی باشد که عناصر داوطلب با اعتقاد را جذب کند، تصریح کرد: هنوز این جبهه در این موضوع به موفقیت نرسیده زیرا باید دربرگیرنده تمامی نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی باشد اما موتلفه پشتیبان جمنا خواهد بود.

میرسلیم در خصوص اینکه این جبهه چگونه به نامزد نهایی می رسد، افزود: نیازمند کسب نظر براساس مبنا و تعامل هستیم که با مذاکره سیاسی و ارائه چارچوب انجام خواهد شد. وی اضافه کرد: در حزب موتلفه براساس ۶۰ شاخص افراد حائز صلاحیت انتخاب و براساس امتیازبندی یک نفر انتخاب شد که باید این فرآیند در جمنا هم طی و براساس یک‌رویه اصولی نامزد نهایی معرفی شود.

وی حزب موتلفه را تکلیف گرا نه نتیجه گرا دانست و عنوان کرد: باید به ببینیم تکلیفمان چیست و اگر خداوند توفیق خدمت داد، تمامی تلاش را برای موفقیت و توسعه کشور به کارخواهیم بست اما اگر نشدیم بازهم درراه اعتلای نظام کارخواهیم کرد اما به نتیجه رسیدن به هر قیمتی پایبند نیستیم.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه آشتی ملی نداریم زیرا قهر نیستیم، تصریح کرد: پس از اتفاقات سال ۸۸ بلافاصله به همراه آقای عسگراولادی به حضور آقای موسوی رسیدیم و اعلام کردیم این روش در پیش‌گرفته درست نیست که وی پذیرفت اما به هنگام خروجمان اعضای مجاهدین انقلاب به حضورش رسیدند و نظر وی را تغییر دادند، آیا حضور ما از سر دلسوزی نبوده است و این حضور برای آن صورت گرفت تا در نظام قواعدش رعایت شود و به آرای اکثریت احترام گذاشته شود.

وی بابیان اینکه بنده از ابتدای انقلاب درگیر روند انتخابات بوده‌ام و باید به نظر اکثریت احترام قائل شد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری تا پایان ایستادگی کرده و فداکاری‌های زیادی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی انجام دادند و این دفاع از نظام بود نه از یک فرد.

میرسلیم با تأکید بر اینکه باید فعالین سیاسی در خیر رساندن به‌نظام با یکدیگر مسابقه بگذارند، اظهار کرد: هر کس بتواند خود را بهتر نشان دهد، مناسب‌تر است و باید به آن احترام گذاشت و اگر درجایی مرتکب اشتباه شدیم باید صادقانه به مردم بگوییم نه اینکه جور دیگری انعکاس بدهیم که تصور دیگری برای مردم به وجود بیاید.

وی ادامه داد: هر چه فعالیت‌ها مشکل‌تر باشد، اشتباهات کمتر است و به‌طور حتم رئیس‌جمهور برخاسته از یک تشکل به‌مراتب عملکرد بهتری خواهد داشت تا به‌صورت فردی وارد عرصه انتخابات شود.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در خصوص فساد اقتصادی در کشور، افزود: فساد اگر جلویش گرفته نشود به شبکه تبدیل می‌شود و در جامعه‌ای که امکانات مادی بیشتر از ظرفیتش ریخته شود این طغیان شکل می‌گیرد.

وی بابیان اینکه در دوران سازندگی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اعتقاد به بازسازی کشور داشت و خرابی‌های زیادی پس از جنگ به بار آمده بود و مزارع و صنایع از بین رفته بودند امکانات جوابگو اقتضای بازسازی کامل نبود، تصریح کرد: مبالغ هنگفت وارد جامعه شد و باعث افزایش قیمت‌ها و التهاب تورم شد و عده‌ای در جامعه در نقش واسطه‌گر به افزایش مال زالو صفتانه رسیدند.

میرسلیم با اشاره به اینکه همان زمان باید به تعادلی میان امکانات مادی و تقاضا می‌رسیدیم، اظهار کرد:   علاقه به بازسازی مانع از انجام این امر شد تا آن زمان مفاسد شکل گیرد البته به‌صورت انفرادی و آن زمان دستگاه قضایی آمادگی برای پیشگیری از جرم نداشت و مفاسد شکل گرفتند.

نامزد پیشنهادی حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ریاست‌جمهوری بابیان اینکه به‌تدریج تحریم‌ها علیه کشور وضع شد و برای دور زدن تحریم‌ها واسطه‌ها در داخل و کشور برای تأمین نیازهای کشور فعال شدند و از این راه نان خوردند، اضافه کرد:همین امر سبب شد تا در تهران کاخ و کوخ در کنار هم‌شکل بگیرد و فاصله طبقاتی را شاهد باشیم اما اکنون دیگر فساد انفرادی نیست بلکه شبکه‌ای است و یک یا چند هزار میلیارد تومان فساد مربوط به یک فرد نیست بلکه شبکه‌ای از مرز تا مرکز را شامل می‌شود و در طی این بیست سال نفوذ سرطانی داشته‌اند و زمانی که خود یک مسئول یا بستگانش در این امر دخیل باشند نباید انتظار برخورد چندانی داشت.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *