آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

جلیلی: سینمای ایران در جهان سانسور شده/ از فرهادی و کیارستمی چهره ساخته اند

جلیلی گفت: بخش کوچکی از سینمای امروز ایران به جهان معرفی شده و بخش حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر آن عملا سانسور شده است.

بازخبر / جلیلی در گفت‌وگوی خود با یک مجله  آرژانتینی به این نکته اشاره می‌کند که  کشورش دوره‌‌های تاریخی بسیار دشواری را سپری کرده است، برای مثال قحطی ایجاد شده در قرن گذشته توسط بریتانیای کبیر که به موجب آن عده کثیری از مردم جان خود را از دست دادند و همچنین کودتای سال ۱۹۵۳ که توسط آمریکا و انگلیس هدایت شده بود، از آن جمله‌اند.
او ادامه می‌دهد: «ما نقاط اشتراکی با ملت آرژانتین در مبارزه با ظلم و زورگویی، بویژه در زمینه درگیری آرژانتین و انگلستان بر سر جزایر مالویناس داریم. ارزش‌های سینمای آرژانتین- که آن را «سینمای سوم» می‌نامیم- را می‌شناسیم. ما (جشنواره عمار) پیام مقاومت، تعهد، اخلاق و مبارزه با ظلم در سینمای ایران را به دیگران منتقل می‌کنیم.»
جلیلی افزود: ما امروز در سینمای ایران جز کیارستمی، فرهادی و…  کارگردانان دیگری داریم که مورد توجه جشنواره‌ها قرار نگرفته‌اند، از جمله ابوالقاسم طالبی، ابراهیم حاتمی‌کیا و… . هدف ما دیده شدن تصویری جدید و واقعی از باورها و اعتقادات و زندگی ایرانیان است.
جشنواره عمار رسالت خود را بر مبنای آشتی مردم با سینما و فیلم‌هایی که تصویر واقع‌بینانه و روشنگرانه برگرفته از مردم ایران ارائه می‌کنند، قرار داده است.
وی درباره اقدامات ترامپ علیه ایران و ۶ کشور دیگر نیز گفت:  دستور ترامپ بر مبنای یک سری گرایشات نژادپرستانه منسوخ شده است. این مرزبندی‌ها در فرهنگ، هنر و سینما سابقه داشته و الان گسترش یافته‌ است.
جشنواره‌های غربی بر همین مبنا به  فیلم‌های ضدایرانی مثل «آرگو» اسکار و به برخی سینماگرانی که با آثارشان به فرهنگ و هویت خود پشت کرده‌اند، جایزه می‌دهند. ما کاملاً با چنین معیارهای نژادپرستی آشنا هستیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *