آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
سرهنگ مشایخ در واکنش به اعتراضات اخیر بازار بندرعباس:

سرهنگ مشایخ در واکنش به اعتراضات اخیر بازار بندرعباس:

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس گفت: بندرعباس از لحاظ امنیت و آسایش یکی از امن‌ترین مراکز استان کشور به شمار می‌رود که این امر با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی و خود شهروندان محقق شده است.

بازخبر / منطقه خلیج‌فارس، سرهنگ محمد اسماعیل مشایخ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالغ‌بر ۱۸۱ هزار و ۸۸۹ نفر در ۱۱ ماهه سال جاری به کلانتری‌ها و پایگاه‌های انتظامی شهرستان بندرعباس مراجعه کرده‌اند که مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از آن‌ها به مراکز مشاوره‌های مستقر در پایگاه‌های انتظامی ارجاع شده‌اند که بیش از ۴۵ هزار پرونده منجر به سازش شده است.

وی ادامه داد: پلیس ۱۱۰ مرکز ارتباطات مردمی است که این پل ارتباطی منجر به کاهش هزینه‌ها و مراجعات شهروندان به مراکز انتظامی شده است و ۲۱۸ هزار و ۹۴۱ تماس در ۱۱ ماهه سال جاری با این مرکز برقرارشده است که بیش از ۱۲۷ هزار از این تماس‌ها جهت اخذ راهنمایی و ارشاد از پلیس بوده است و ۳ درصد از این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده است.

سرهنگ مشایخ افزود: حدود ۶۰۰ جلسه و سخنرانی به جهت آموزش‌های لازم برای تهدیدهایی که متوجه جامعه است را در مدارس، مساجد و در میان بازاریان برگزار کرده‌ایم که تشکل پلیس افتخاری را نیز در همین راستا به وجود آورده‌ایم. وی بیان کرد: ۸۰ درصد افزایش در دستگیری متهمین تحت تعقیب و فراری را در ۱۱ ماهه امسال داشته‌ایم و در بحث مواد مخدر ۱۷۵ درصد افزایش کشف را داشته‌ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به اقدامات مقابله‌ای در بحث انسداد راه‌های ورود اتباع بیگانه کاهش ۲۴ درصدی و در بحث ارتقای اجتماعی و مبارزه با خودروها و موتورسیکلت‌های مزاحم نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته‌ایم.

سرهنگ مشایخ تأکید کرد: در برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی در پارک‌ها نیز ۷۱ درصد افزایش برخورد را داشته‌ایم و در بحث کالاهای قاچاق در حال حاضر نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته ۶۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کشفیات بوده است که ۱۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش در ارزش ریالی کشفیات را داشته‌ایم.

وی ابراز کرد: با حضور گسترده پلیس ۸ درصد کاهش سرقت‌ها را در سطح شهر داشته‌ایم که می‌توان گفت بندرعباس ازلحاظ امنیت و آسایش یکی از امن‌ترین مراکز استان کشور به شمار می‌رود که این امر با همکاری و تعامل دیگر دستگاه‌های اجرایی و خود شهروندان محقق شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس عنوان کرد: همچنین کشفیات سرقت اموال شهروندان ۱۷ درصد افزایش‌یافته است که بیش از ۸۰ درصد از سرقت‌ها در ۱۱ ماهه سال جاری کشف‌شده است.

سرهنگ مشایخ عنوان کرد: برای نوروز سال پیش رو از چهارشنبه آخر سال تا ۱۶ فروردین نیروی انتظامی در آماده‌باش کامل به سر می‌برد و این نیرو به دلیل ورود مهمانان نوروزی و افزایش مسافرت شهروندان وظیفه خود را دوچندان انجام می‌دهد تا با توجه به تغییرات شهر، امنیت را در شهر برقرار کند.

وی اظهار کرد: در همین راستا افزایش گشت موتوری، نصب سازه‌های سیار در محل‌هایی که جرم خیزی بیشتری دارند و اجرای پاس‌های پیاده از دیگر اقدامات انتظامی در شهرستان بندرعباس به شمار می‌رود.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای چهارشنبه آخر سال نیز اقداماتی را انجام داده‌ایم و به‌صورت آماده‌باش کامل نیروهای ما در محل‌های پیش‌بینی‌شده مستقر هستند که این امر برای آسایش و آرامش خود مردم است تا خانواده‌ها در آستانه سال جدید در غم و اندوه آسیب‌های این شب نباشند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی خود را شریک غم مردم می‌بیند و به شدیدترین وجه ممکن با کسانی که سلامت مردم را به خطر بیندازند برخورد قاطع خواهد کرد تا شهروندان با شادی و نشاط سال جدید و تعطیلات نوروزی خود را آغاز کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس افزود: شهروندان از خرید و نگهداری مواد محترقه و آتش‌زا خودداری کنند و از دپو نمودن این مواد جداً خودداری کنند و اگر فردی نیز از دپو نمودن این‌گونه مواد آگاهی داشت آن را به نیروی انتظامی اطلاع دهد.

وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی به شهروندان توصیه می‌کنیم اگر به مدت طولانی منزل خود را رها می‌کنند کلانتری محل یا همسایه مورد اعتماد خود را از این موضوع آگاه کنند، هرچند که پلیس خود حضور دارد اگر کسی دید اساس منزل را در این مدت جابه‌جا می‌کنند آن را به نیروی انتظامی گزارش دهند.

سرهنگ مشایخ تصریح کرد: در شب بازار بندرعباس ۱۲۰۰ غرفه وجود دارد که در روزهای گذشته در جهت اعتراض به وضعیت خود و مطالبه گری باعث تجمع زیاد افراد در بلوار ساحلی بندرعباس شد و برای جلوگیری از بروز خطرات احتمالی خود ما خیابان را مسدود کردیم.

وی ادامه داد: در این موضوع افراد معترض هنجارشکن نبودند و مردم و فرماندار بندرعباس از عملکرد نیروی انتظامی راضی بودند که در جلسه‌ای که روز گذشته در همین رابطه تشکیل شد قرار بر رفع این معضل شد.

این مقام مسئول در پایان گفت: شب بازار نیاز به مکان دارد و این فروشندگان از افراد کم‌درآمد جامعه هستند که جانمایی آن‌ها از سوی شهرداری صورت گرفته است و از محل سابق آن به مکان موقت کنونی منتقل‌شده‌اند.

پسندیدم(1)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *