آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد؛

تامین اجتماعی یار دولت است نه بار آن

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به نقش نظارت در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد.

بازخبر / سید تقی نوربخش عصردیروز با حضور در همایش مسئولیت‌های اجتماعی با بیان اینکه من به عنوان نماینده ربیعی، وزیر کار در این جلسه حضور دارم گفت: سازمان تامین اجتماعی در شرایط فعلی نقش زیادی در ارتقای مسئولیت‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون نفر که حدود نیمی از جمعیت کشور می‌شوند را تحت پوشش قرار داده گفت: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر این سازمان هستند که علاوه بر دریافت مستمری معیشت و درمان آنها نیز توسط این سازمان تامین می‌شود و باید بگویم که سازمان تامین اجتماعی اندازه جمعیت کشور فنلاند خانواده‌ها را بدون اتکا به بودجه عمومی کشور تحت پوشش داشته و آنها را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی یار دولت و نه باری بر دوش دولت است گفت: سازمان‌های بیمه گر در دنیا روش‌های مختلفی را برای تامین مالی خود انجام می‌دهند که در کشور ما از روش بیسمارکی به صورت دو یا سه جانبه تامین مالی توسط کارفرما و یا شرکای دولت استفاده می‌شود. مهمترین دستاورد و تولید سازمان‌های بیمه گر، تامین امنیت اجتماعی است که مهمترین نقش‌ را نیز کارفرماها ایجاد می‌کنند.

نوربخش با بیان اینکه ۲۰ درصد حق بیمه توسط کارفرما تامین می‌شود و دو سوم منابع سازمان از حق بیمه کارفرماها تامین می‌شود افزود: کارفرمایان می‌توانند با مشارکت بالای خود نقش زیادی در مسئولیت اجتماعی ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در شرایط بسیار سخت اقتصادی فعلی کارفرمایان نقش اجتماعی خود را فراموش نکردند گفت: ماهانه در تامین اجتماعی ۵۵۰۰ میلیارد تومان مصارف داریم و این در حالیست که مصارف یک ماهه کشور ۱۷ هزار میلیارد است که بخش زیادی از آن در تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد منابع توسط کارفرمایان تامین می‌شود اظهار کرد: سر تعظیم در مقابل کارفرمایانی فرود می‌آورم که با همه مشکلات این وظیفه را فراموش نکردند.

وی با اشاره به نقش بنگاه‌های اقتصادی در مسئولیت‌های اجتماعی به بحث عدالت جنسیتی اشاره کرد و گفت: در تامین اجتماعی ۷۲ هزار نفر فعالند که ۳۵ هزار نفر آنها خانم هستند و برای اولین بار مدیرکل درمان تامین اجتماعی یک زن است و مهمترین مدیرکل تامین اجتماعی در تهران نیز یک زن است که این نشان می‌دهد تامین اجتماعی در رعایت عدالت جنسیتی پیشگام است.

وی با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی در کاهش پوشش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارند اما باید در روند اجرایی شدن این مسئولیت اجتماعی نظارت داشت گفت: چرا که به عنوان مثال ۸۰۰ میلیون تومان در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی به نهادی تحت عنوان نگهداری کودکان یتیم داده شد اما آدرس آن را ندیدیم و اینکه هیات مدیره کیست جای سوال است و بعدا مشخص شد کسی که این پول را داده نائب رئیس بنگاه بوده است لذا باید در راستای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی نظارت شود تا دچار انحراف نشویم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *