آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای تحقیقات پژوهشی پیرامون مسئله گردوغبار خوزستان

رئیس دانشگاه امیرکبیر گفت: قطعا مسئله گردوغبار استان خوزستان راه‌حل دارد و ما آمادگی داریم در این زمینه تحقیقات پژوهشی را انجام دهیم.

باز خبر/سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه پژوهشگران این دانشگاه پروژه‌هایی را در بخش زیست محیطی در دستور کار دارند، گفت:‌قطعا در رابطه با مسئله گردوغبار خوزستان راه‌حل‌هایی وجود دارد و می‌توان تحقیقاتی در این زمینه انجام داد.

وی افزود: البته بخشی از مشکل اهواز فرامرزی است که اگر داخلی بود سریع‌تر قابل حل می‌شد اما این مسئله به چند کشور برمی‌گردد که شرایط خاصی دارند و این غبار در کشورهای عراق، عربستان و کویت هم وجود دارد زیرا اکوسیستم منطقه با مشکل مواجه شده و برکه‌ها و دریاچه‌ها خشک شدند و خاک نرم به هوا برمی‌خیزد.

معتمدی گفت:‌این مسئله واقعا خطرناک است و ما آمادگی داریم تا مسئولیت تحقیق در این زمینه را قبول کنیم که البته در حال کار کردن در زمینه تحقیقات بخش محیط زیست هستیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر اظهار داشت: یک واحد در گرمسار داریم که بر روی مسئله مهندسی کویر کار می‌کند و سعی داریم در بخش مهندسی کویر فعال‌تر باشیم که در چند دانشکده تیم‌هایی به این مسئله می‌پردازند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *