آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

بمب خبری کویتی ها درباره سفر روحانی/ به خانه هایتان برگردید!

“ایران در پی سفر روحانی به کویت از مواضعش درباره جنگ یمن عقب نشینی کرده است. ولی این مسئله خوش رقصی به خاطر عربستان است.”

بازخبر / کویتی ها بمب خبری درباره سفر اخیر روحانی منفجر کردند و مدعی عقب نشینی ایران از  مواضعش درباره جنگ یمن شدند.

“فهد الشویلی” تحلیلگر کویتی طی پیام ویدیویی در توییتر درباره سفر روحانی به کویت مدعی شد: همه چیز به طور کلی درباره یمن تغییر کرده است و مواضع ایران درباره جنگ یمن دیگر آن مواضع اولیه خود نیست.

الشویلی خطاب به حوثی ها گفت که به خانه هایتان برگردید و سلاح خود را تحویل دهید؛ چرا که ارتش و سپاه ایران بزودی وارد برخی مناطق خواهد شد.

 در هیمن راستا هم وبسایت خبری “البوابه” ادعا کرد:  ایران در پی سفر روحانی به کویت از مواضعش درباره جنگ یمن عقب نشینی کرده است. ولی این مسئله خوش رقصی به خاطر عربستان است تا تهران وارد مذاکره مستقیم با ریاض شود.

روزنامه الجریده کویت نیز در تازه ترین شماره خود آورده است: ایران و کویت سفر دکتر حسن روحانی را مثبت و موفقیت آمیز توصیف می کنند. یک منبع آگاه در دفتر ریاست جمهوری ایران اعلام کرد که حسن روحانی خوشبینانه و امیدوارانه کویت را ترک کرد و امیر این کشور را مورد ستایش قرار داد.

الجریده ادامه داد: رییس جمهوری ایران پاسخ مثبتی به پیام امیر کویت در مورد روابط ایران و شورای همکاری داد و ابراز امیدواری کرد تلاش های امیر کویت برای حل اختلافات ایران و همسایگانش از طریق گفتگو، مؤثر واقع شود.

این روزنامه در ادامه مدعی شد: روحانی بر اهمیت گفتگوی مستقیم با شش کشور شورای همکاری بدون هرگونه پیش شرط تأکید دارد و خواهان آن است که دو طرف اختلافات را کنار گذاشته و با هدف عادی سازی روابط و رسیدن به همکاری جامع که منطقه را حمایت کند، وارد مذاکره شوند.

الجریده به نقل از یک منبع آگاه آورد: روحانی در سفر اخیر خود اظهار کرد که ایران به موازات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، نگرانی هایی دارد و بهتر است هر دوطرف این مسایل را کنار بگذارند و پشت میز مذاکره بنشینند؛ زیرا در غیر این صورت به نتیجه ای نمی رسند.

در همین راستا، روزنامه القبس در سرتیتر خود به نقل از قائم مقام وزارت خارجه کویت، سفر رییس جمهوری کشورمان را موفقیت آمیز توصیف کرد.

خالد جارالله اظهار کرد: سفر رییس جمهوری ایران در تحقق دیدگاه و همکاری مشترک میان ایران و شورای همکاری تأثیر گذار خواهد بود و این گفتگو که به انجام آن امیدواریم، مبانی امنیت و ثبات منطقه ای را ایجاد خواهد کرد.

روزنامه الرأی نیز در سرتیتر خود آورده است: “توافق ایرانی-کویتی بر سر هماهنگی و همبستگی منطقه ای و اقدام در راستای ایجاد ثبات و حل اختلافات.”

این روزنامه در ادامه نوشت: حسن روحانی و شیخ صباح الاحمد امیر کویت در دیدار اخیر خود بر ضرورت وحدت و همبستگی میان کشورهای مسلمان و همسایه و همچنین ضرورت تبادل نظر و همکاری و هماهنگی برای ایجاد امنیت و ثبات و توسعه در کشورهای منطقه تأکید کردند.

این روزنامه همچنین به نقل از امیر کویت آورده است: “اوضاع کنونی منطقه نیازمند آن است که همه کشورها روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند.”

الرأی اضافه کرده است: شیخ صباح الاحمد به روابط خوب و نزدیک دو کشور اشاره و آمادگی کویت را برای توسعه و تعمیق مناسبات با ایران در همه زمینه ها اعلام کرد. وی از مواضع ایران در زمان حمله رژیم صدام به کویت تشکر کرد و گفت: ایران در آن زمان کنار کویت ایستاد و بنابراین از ملت ایران سپاسگزاریم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *