آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

آشوری : رفع بسیاری از مشکلات هرمزگان به عزم ملی نیاز دارد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رفع بسیاری از مشکلات استان هرمزگان در توان اعتبارات و مدیریت استانی نیست و باید عزم ملی برای حل آنها شکل گیرد.

بازخبر /محمد آشوری در جمع شماری از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی استان هرمزگان اظهار کرد: انسجام ویژه‌ای میان نمایندگان استان در شرایط کنونی برای حل مشکلات و مسائل مختلف وجود دارد و در این زمینه تاکنون پیگیری‌های خوبی داشته‌ایم تا بتوانیم مشکلات را برای مسؤولان کشوری مهم جلوه داده و برای حل آنها چاره‌اندیشی کنیم.

وی با بیان این که رفع بسیاری از مشکلات استان به عزم ملی نیاز دارد، افزود: چاره‌اندیشی برای مشکلات بزرگ استان از جمله عدم توسعه‌یافتگی متوازن و یا بحران دشت میناب و یا مشکلات مربوط به کمبود زیرساخت‌ها در جزایر و سواحل و یا معضلات کارگری و … را صرفا در قالب نسخه‌های استانی نمی‌توان حل کرد بلکه در این مسیر به نگاه ویژه وزارتخانه‌های مختلف نیاز داریم.

عضو هیأت رئیسه مجلس عنوان کرد: برخی مشکلات اعتباری در استان را از طریق پیگیری در قالب برنامه ششم توسعه کشور دنبال کرده‌ایم تا سرفصل‌های جدیدی به اعتبارات استان افزوده شود و از سوی دیگر در قالب ایجاد ساز و کارهای توسعه سواحل مکران نیز تلاش ما بر این بود که ایجاد سازمان‌های جدید نیز با محوریت استان هرمزگان شکل گیرد.

آشوری گفت: اهمیت استان هرمزگان در سطح مدیریت عالی کشور به خوبی درک شده و از سوی دیگر تلاش‌های مختلف صورت گرفته در طول یک دهه اخیر برای افزایش توجهات به مشکلات استان نیز به تدریج به ثمر رسیده است و ما شاهد ایجاد گشایش‌هایی در زمینه‌های مختلف متناسب با نقش استان در اقتصاد ملی هستیم که به توسعه بیش از پیش هرمزگان منجر خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز استان هرمزگان در مقایسه با گذشته شرایط متفاوتی به خود گرفته و توسعه آموزش عالی و توسعه ظرفیت‌های علمی آن افق روشنی را پیش روی آینده آن قرار داده است که باید به دور از رفتارهای احساسی و مقطعی به دنبال انسجام در برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد وفاق حداکثری برای پیشرفت آن باشیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت تصریح کرد: از دولت خواسته‌ایم تا رتبه استان هرمزگان را در توزیع اعتبارات ملی ارتقاء داده و از سوی دیگر سهم هرمزگان از مازاد درآمدهای خود را به استان بازگرداند که در این صورت شاهد رشد چشمگیری در اعتبارات خواهیم بود که با آن می‌توان انبوهی از پروژه‌های عمرانی را از رکود خارج کرده و گام‌های بلندتری برای رفع محرومیت از مناطق مختلف آن برداشت.

آشوری درباره نقش مناطق آزاد در توسعه مناطق همجوار خود نیز عنوان داشت: مناطق آزاد موجود در استان هرمزگان، آن طور که باید و شاید عملکرد ویژه‌ای که بر حوزه‌های همجوار آنها اثر نهاده باشد، نداشته‌اند و ما در برنامه ششم توسعه پیشنهاداتی ارائه کردیم که بخشی از آنها به تصویب رسیده و امیدواریم بتوانیم در قالب آنها بر کارآمدی مناطق آزاد افزوده و در عین حال اثربخشی این مناطق بر حوزه‌های پیرامونی‌شان را نیز بهبود دهیم.

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *