آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
رای الیوم؛

پیام ایران به عربستان در پی حمله موشکی به ریاض/ سعودی حالت فوق العاده اعلام کرد

در بیانیه ارتش یمن اعلام شده است که ارتش یمن یک پایگاه نظامی در غرب پایتخت عربستان را به تلافی حملات مرگبار آل‌سعود در یمن، هدف قرار داده است.

بازخبر / روزنامه رای الیوم نوشت: «حمله موشکی حوثی ها به ریاض پیام تهران به عربستان بود. ایران اولین قدرت موشکی خاورمیانه است و توان موشکی آن از کشورهای عربی و حوثی ها بالاتر است به همین دلیل  این کشور از طریق حمله حوثی به ریاض این پیام را داد که سعودی در تهدید کردن ایران تجدید نظر کند.»

بنا بر این گزارش، برگزاری رسمی یمن شامگاه یکشنبه به نقل از ارتش یمن اعلام کرد نیروهای این کشور برای نخستین بار به ریاض حمله کرده‎اند.

به گفتۀ برخی منابع در حال حاضر مقامات عربستان سعودی وضعیت فوق العاده اعلام کرده‌اند.

در بیانیه ارتش یمن اعلام شده است که ارتش یمن یک پایگاه نظامی در غرب پایتخت عربستان را به تلافی حملات مرگبار آل‌سعود در یمن، هدف قرار داده است.

ارتش کشور یمن اعلام کرد که این حمله نشان‎دهندۀ میزان برد موشک‌های بالستیک یمن است که به ریاض هم می‌رسند.

بر اساس گزارش برخی رسانه‌های محلی، پایگاه هدف قرارگرفته در حدود ۴۰ کیلومتری ریاض است.

اگرچه وزارت دفاع عربستان هنوز دربارۀ صحت‌و‌سقم این رخداد اظهارنظر نکرده است، اما برخی از شهروندان عربستانی با انتشار پیام‌هایی در شبکۀ اجتماعی توییتر اعلام کردند یک اردوگاه نظامی در غرب منطقۀ المزاحمیه در نزدیکی ریاض هدف حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری سبا یمن به نقل از یکی از سخنگویان جنبش مردمی انصارالله (حوثی) نوشت این حمله یک آزمایش موفقیت‌آمیز برای سنجش بُرد موشک‎‏های بالستیک یمن بوده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در زمان وقوع حمله، محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی، در حال دیدار و گفتگو با عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، بوده است.

برخی رسانه‌های عربی اعلام کرده‌اند که صدای انفجار در ریاض شبیه به وقوع زلزله یا اصابت شهاب سنگ بوده است، ولی مقامات سعودی سعی در پنهان کردن ابعاد این حادثه دارند.

پسندیدم(4)نپسندیدم(2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *