آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

نخستین همایش موسیقی بانوان هرمزگان برگزار شد + فیلم

برای نخستین بار در استان هرمزگان فرصتی برای بانوان هنرمند فراهم شد تا بار دیگر ثابت شود بانوی ایرانی می‌تواند در هر عرصه‌ای که مجال و بسترش گسترده باشد پا به‌پای مردان این سرزمین قد برافراشته و حرفی برای گفتن داشته باشد.

بازخبر / برای نخستین بار در استان هرمزگان فرصتی برای بانوان هنرمند فراهم شد تا بار دیگر ثابت شود بانوی ایرانی می‌تواند در هر عرصه‌ای که مجال و بسترش گسترده باشد پا به‌پای مردان این سرزمین قد برافراشته و حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، نخستین همایش موسیقی بانوان هرمزگان  که دومین مشابه در سطح کشور است با حضور جمعی از بانوان هنرمند استان و به همت انجمن موسیقی هرمزگان برگزار شد.

در این همایش در بخش گروه نوازی گروه‌های “دف‌نوازان اوج” (الهام روستایی، ملیکا درستکار، سمیه کرمی، شیرین جباری، آرزو آرمین، الهه مشت‌زن، سارا اسلامی)، “گروه محلی دینگو” (نگین حیدری هنگامی، ملیحه شاهین زاده، فائزه محسنی، نوشین یوسف زاده)، “گروه محلی کیدی” (انسیه تنی، کبرا مسلمی، یاسمن آوخ، زیبا روان، نجمه ناصری، فاطمه جعفری، زهرا جعفری، سحر محمدی، فاطمه فیروزی، صفورا کمالی، لیلا رنجبر، اطهر قوامی، فریبا مسجدی، مهدیه شکری، طیبه زندش) و “گروه آوا” (مریم محسنی، مریم پزشک) به اجرای موسیقی محلی استان هرمزگان پرداختند.

همچنین سارا قاری (نوازنده سازهای سنتور و پیانو)، دریا محمدی (نوازنده ساز گیتار)، شکیبا حزنی (نوازنده ساز گیتار)، رها ابراهیمی (نوازنده ساز پیانو)، مارال روح نیا (نوازنده ساز سنتور)، یاسمین صباغی (نوازنده ساز پیانو)، فاطمه محمدی (نوازنده ساز گیتار)، مریم محسنی (نوازنده ساز گیتار)، پریا عسکری (نوازنده ساز سنتور)، فرزانه سبوحی (نوازنده ساز فلوت بادی) به اجرای تک‌نوازی پرداختند.

دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه لرزشی که در صدای من وجود دارد از استرس نبوده بلکه از بغضی است که برای به نتیجه رسیدن تلاش‌های خودم و همکارانم برای برگزاری این همایش دارم، اظهار کرد: وقتی مقدمات برگزاری این همایش را شروع کردیم هنرمندانی از تهران، کرمانشاه و تبریز تماس گرفتند برای شرکت در آن اعلام آمادگی کردند و باوجوداینکه که تمامی رسانه‌ها خبر برگزاری این همایش را منعکس کردند، برخی هنرمندان هرمزگانی کم‌لطفی کرده و یک هفته قبل از اجرای همایش اظهار بی‌اطلاعی کردند.

مرجان هدایت با اذعان به اینکه افتخار برگزاری این همایش را به کسی که سپر سنگ‌پرانی‌ها شد و برادرانه جلوی تمام موانع ایستاد، آقای کیانوش جهان‌بخش و همچنین به تمامی بانوان هنرمند و هنردوست هرمزگان تقدیم می‌کنم، اضافه کرد: امروز صبح که بیدار شدم نزول هدیه خداوند از آسمان به خاک تشنه هرمزگان را به فال نیک گرفته و نشانه‌ای بر اینکه نام بانوی ایرانی برکت و افتخار با خود به همراه دارد دانستم.

وی با اشاره به اینکه اولین بار بود که در استان هرمزگان چنین برنامه‌ای مختص بانوان برگزار می‌شد، ابراز کرد: باوجود کاستی‌هایی که در اجرای همایش بود اما برای قدم اول اجرای بسیار خوبی بود و قول می‌دهم در صورت تداوم حمایت‌ها در فرصت‌های دیگر برنامه‌ای بهتر و در سطح بالاتر برگزار شود.

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص این همایش عنوان کرد: همانطور که بانوان در تمام عرصه‌های اجتماعی پا به‌پای مردان در سازندگی، توسعه و آبادانی کشور تلاش می‌کنند در عرصه‌های فرهنگی و هنری هم حق آن‌هاست که اجراهای مختص خودشان را با رعایت چهارچوب قوانین اسلامی و تمام شئوناتی که جامعه اسلامی به آن پایبند است برگزار کنیم.

کیانوش جهانبخش بابیان اینکه نباید این اجازه را به خودمان دهیم که حق طبیعی بانوان هنرمند که اجرا و نمایش هنرشان برای جامعه زنان است را بگیریم، افزود: خوشبختانه این همایش در فضایی کاملا سالم و به دور از هرگونه حاشیه‌ای برگزار شد.

 وی هدف برگزاری این همایش را  ایجاد فرصتی برای عرضه توانمندی بانوان هرمزگانی در زمینه هنر به‌ویژه موسیقی دانست و بیان کرد: اگر نگاهی به آمار هنرجویان در آموزشگاه‌های موسیقی هرمزگان بیندازیم شاهد حضور چشمگیر بانوان در این عرصه خواهیم بود بنابراین حقشان است که لااقل هنرشان را برای جمعه زنان اجرا کنند.

جهانبخش با اشاره به اینکه انجمن موسیقی هرمزگان وظیفه دارد فضا را برای عرضه هنر بانوان امن کرده تا اجراهای از این دست را داشته باشند، خاطرنشان کرد: نکته جالب در این کنسرت پوشش بانوان هنردوست بود که بسیار بهتر و مناسب‌تر از سایر اجراها حضور داشتند.

وی بابیان اینکه به محض آغاز فروش بلیت‌های این همایش، ظرف کمتر از ۲۴ ساعت تمامی بلیت‌های آن فروخته شد، تصریح کرد: برخی بانوان پس از اجرا بسیار تشکر کردند به این علت که به دلایل خانوادگی امکان حضور در کنسرت هایی با حضور آقایان و خانم‌ها به صورت مختلط را نداشتند و این برنامه فرصتی بود تا در محیطی امن و مفرح از اجرای هنرمندان بانوان هرمزگانی استفاده کنیم.

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان همچنین از اجرای مشترک گروه های محلی دینگو و کیدی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: از نکات مهم و شیرین در این همایش حضور فاطمه رضایی، بانوی هنرمند پیشکسوت هرمزگانی بود.

یکی از بانوان حاضر در مراسم در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مراسم گفت: اجرای بسیار خوبی بود و بسیار خوشحالم که شرایطی فراهم شد تا بانوان هنرمند هم بتوانند در چنین فضایی هنر خود را به نمایش بگذارند و ما در این فضا و با خیال آسوده از آن استفاده کنیم

یکی دیگر از بانوان حاضر در همایش نیز در گفت‌وگو با ایسنا بابیان اینکه بانوان هنرمند اجرای خوب و ارزشمندی را به نمایش گذاشتند افزود: امیدوارم با توجه به اینکه استان هرمزگان به عنوان مهد موسیقی در سراسر کشور معرفی شده است، چنین همایش‌ها و برنامه‌هایی مختص بانوان تداوم داشته باشد تا بانوان هنرمند هم بتوانند هنر خود را به نمایش گذاشته و بانوان هنردوست نیز از هنرنمایی شان لذت برده و با حضورشان آن‌ها را حمایت کنند.

به گزارش ایسنا، استقبال پرشور بانوان از تمامی اقشار به‌ویژه با پوشش محلی از نکات قابل توجه نخستین همایش بانوان هرمزگان بود.

در پایان این همایش، مراسم اهدای لوح سپاس به بانوان هنرمند شرکت کننده در همایش و همچنین تقدیر از دو پیشکسوت موسیقی هرمزگان، با حضور کیانوش جهانبخش، رئیس انجمن موسیقی هرمزگان و همچنین سعید موحدی، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان برگزار شد.

گزارش از لیدا رضائی، خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج‌فارس

پسندیدم(4)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *