آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
الوطن بحرین منعکس کرد؛

اولین واکنش تهران به سرکار آمدن ترامپ/ ایران تهدید کرد

“این یک تصمیم سیاسی است که با هر منطقی منافات دارد. ایالات متحده بیش از ۱۶ هزار کیلومتر با ما فاصله دارد و ما هرگز قصد نداشتیم موشک هایی بسازیم که چنین مسافتی را طی کنند.”

بازخبر / «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در طی گفتگویی با شبکه کانادایی «سی بی سی» تصریح کرد تهران نمی خواهد شاهد پاره شدن «برجام» باشد اما اگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری جدید آمریکا این توافق را بر هم بزند، ایران آماده است به سرعت فعالیت های هسته ای خود را به حالت اول بازگرداند.

در این رابطه روزنامه “الوطن” بحرین زیر عنوان “ایران ترامپ را به عقب نشینی از توافق هسته ای تهدید کرد” نوشت: «تهران در اولین واکنش خود به سرکار آمدن رسمی ترامپ در جایگاه ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، وی را از زبان علی اکبر صالحی رییس سازمان اترژی اتمی ایران به عقب نشینی از توافق هسته ا ی تهدید کرد.»

این روزنامه در ادامه افزود: «صالحی همچنین این که ترامپ در سخنرانی مراسم تحلیف خود از ایران حرفی نزد را نکته مثبت دانست اما در عین حال قصد دولت آمریکا را برای ساخت سامانه دفاع موشکی برای دفع حملات موشکی ایران و کره شمالی، بی معنی خواند و گفت: “این یک تصمیم سیاسی است که با هر منطقی منافات دارد. ایالات متحده بیش از ۱۶ هزار کیلومتر با ما فاصله دارد و ما هرگز قصد نداشتیم موشک هایی بسازیم که چنین مسافتی را طی کنند.”»

 

الوطن در ادامه نوشت: ««رییس سازمان انرژی هسته ای ایران گفت که مراسم تحلیف ترامپ را تماشا کرد و انتظار داشته که ترامپ درباره ایران یا توافق هسته ای حرفی بزند اما وی به هیچ یک از این دو اشاره ای نکرد.»

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *