آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
عضو شورای شهر بندرعباس:

شهرداری از ظرفیت مردم برای تفکیک زباله از مبدا استفاده کند

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: شهرداری از ظرفیت مردم برای تفکیک زباله از مبدا در قالب اجرای طرح‌های آموزش همگانی استفاده کند.

بازخبر/ هومن رفیعی  در حاشیه نشست کمیسیون‌های شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: بسیاری از موادی که در طول شبانه‌روز به عنوان زباله از سطح منازل مردم جمع‌آوری می‌شود، ارزش بالایی برای بازیافت دارد و باید تفکیک زباله از مبدا در دستور کار آموزش‌های همگانی شهرداری قرار گیرد.

وی با بیان این که بندرعباس شهری رو به توسعه است و باید روش‌های نوین بازیافت زباله در آن اجرا شود، افزود: شهری با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر که در برخی از ماه‌های سال تا بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز می‌رسد، دارای حجم قابل توجهی زباله قابل بازیافت است که نباید از آن چشم‌پوشی کرد بلکه باید طرح‌های تفکیکی را در آن اجرا و از بخشی از زباله قابل بازیافت به نحو مناسبی استفاده کرد.

عضو شورای شهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرهای کشور روند بازیافت زباله مکانیزه شده و در کنار آن از روش‌های ترکیبی بخصوص با توسعه آموزش جهت تفکیک زباله از مبدأ نیز استفاده می‌شود که نتایج بسیار اثربخشی در حفاظت از محیط زیست به جای گذارده است.

رفیعی گفت: ضرورت توجه به مقوله بازیافت در شهرهای ساحلی بخصوص در استان هرمزگان که در بیش از ۸ ماه از سال هوا گرم بوده و سرعت فساد بالاست، اهمیت دوچندان یافته است.

وی همچنین اضافه کرد: موضوع تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حریم‌ راه‌های منتهی به شهر بندرعباس نیز یک چالش برای زیبایی شهر بشمار می‌رود و حالا که اداره کل حمل و نقل و راهداری هرمزگان نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام کرده است، می‌بایست روند نظارت بر خودروهای جمع‌آوری نخاله تشدید شود تا دیگر شاهد تخلیه زباله در سطح شهر و یا محدوده راه‌ها نباشیم.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *