توصیه‌هایی برای کنترل دیابت در ماه رمضان هفتمین دوره رویداد پردیس سامیت روز ۱۵ اسفند در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. بررسی تخصصی چرخ خیاطی جک مدل f10 ﺷﺎﺩی، نقش تعیین کننده‌ای در حفظ سلامت افراد دارد
رئیس شورای اسلامی روستای کهور کلاغی:

زمین‌خواری در روستای کهور کلاغی بندرعباس مردم را نگران کرده است

رئیس شورای اسلامی روستای کهور کلاغی گفت: فردی که به نوعی قانون را دور زده، اقدام به زمین‌خواری در روستای کهور کلاغی کرده است و مردم روستا از این اقدام وی در نگرانی به‌سر می‌برند.

بازخبر / محمد بهمنی رئیس شورای اسلامی روستای کهور کلاغی از بخش تخت بندرعباس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به پدیده شوم زمین‌خواری در روستای محل خدمتش اظهار داشت: شخصی به‌نام «م-ر» که به نوعی قانون را دور زده است و از فیلترهای مراجع قضایی با ترفندهای مختلف و حمایت اشخاص دولتی عبور کرده است اقدام به پدیده زمین‌خواری یا به عبارت بهتر روستاخواری در منطقه کهور کلاغی کرده است و مردم روستا از این اقدام وی در نگرانی به‌سر می‌برند.

وی در این باره افزود: این شخص به دادگاه مراجعه کرده است و با طرح شکایتی مدعی شده است که بخش عمده‌ای از زمین‌های این روستا متعلق به وی است.

رئیس شورای اسلامی روستای کهور کلاغی گفت: هنگامی که این فرد به‌وسیله تراکتور برای تسریع و تخریب منازل مسکونی مردم به روستا ورود می‌کند، اهالی به شورای حل اختلاف مراجعه کرده و اظهار داشتند که این فرد قصد تصرف زمین‌های مسکونی آنها را دارد و زمانی که مسؤولین شورای حل اختلاف از آقای «م-ر» درخواست اسناد و مستندات می‌کند او از مراجعه‌ به شورا سر باز زده و پس از گذشت زمان به دادگاه شعبه ۱۰۵ مراجعه و بعد از اینکه مالکیت زمین‌های خود را نمی‌تواند به اثبات برساند، جهت مالکیت به دادگاه حقوقی مراجعه می‌کند.

بهمنی بیان داشت: هنگامی که پرونده در شعبه دوم حقوقی قرار می‌گیرد و دادگاه درخواست اسناد و مدارک می‌کند فرد مذکور با اسناد و مدارک ساختگی و جعلی که بیشتر نامه‌ها مربوط به سال‌های ۸۹ تا ۹۱ است و با جعل سه مورد نامه آبا و اجدادی، به این مضمون که پدربزرگ وی در سال ۱۳۱۹ زمینی را خریداری کرده و در سال ۱۳۲۱ به پدرش فروخته و پدر وی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به‌میزان ۳۵ هکتار به او هدیه داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: آقای «م-ر» بیان می‌کند که برابر صورت‌جلسات خود در سال‌های ۸۹ تا ۹۱ که در واقع ساختگی است، زمین‌های روستا که مزروعی بوده است متعلق به او است و پس از گزارشی براساس کروکی مخفیانه به مقدار ۷۵  هکتار که ۶۰ هکتار آن اراضی ملی و ۱۵ هکتار مستثنیات است را به تصرف خود در آورده است.

رئیس شورای اسلامی روستای کهور کلاغی ادامه داد: شخص مذکور برای اینکه با توجه به قدرت ساختگی اسناد بتواند از فیلتر مراجع قضائی و دستگاه‌های دولتی امر عبور کند متاسفانه در کروکی ساختگی خود، ۱۵ هکتار مستثنیات را به‌خاطر اینکه منازل مسکونی اهالی روستای کهور کلاغی در آن جای دارد، آنها را از کروکی خود حذف کرده و اذعان می‌دارد زمین‌های فوق مزروعی است و کارشناس دادگستری هم متاسفانه در رابطه با سکونت ۱۶ خانوار از اهالی روستا در این ۱۵ هکتار در کروکی آقای «م-ر» گزارشی نیاورده است و کروکی وی را مورد تایید قرار داده است.

بهمنی عنوان کرد: به‌موجب این گزارشات، قاضی شعبه دوم حقوقی هم براساس مستندات ساختگی او، باور را بر این نهاده که این منطقه مزروعی است نه مسکونی و رای دادگاه را به نفع آقای «م-ر» صادر می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از اینکه رای به نفع آقای «م-ر» صادر شد بلافاصله کروکی فرد مذکور را به‌دست آوردیم و متوجه شدیم که ۷۵ هکتار وی ادعایی بیش نیست و بر آن شدیم که شکایتی را از آقای «م-ر» در خصوص جعل اسناد به بازپرس شعبه نهم دادگاه تنظیم کنیم که قرار تعقیب زمین‌خوار فوق صادر شد و با توجه به اظهارات ضد و نقیض و ظاهرنمایی بر بی‌سوادی در مقابل قاضی شعبه، دفتردار بازپرس شعبه نهم در سال ۹۴ که بازجویی این شخص را شخصا نوشته بود بر این ادعا گواه است که این شخص دارای سواد بوده و دستخط وی در آن زمان مبرهن و روشن است.

این مسؤول تصریح کرد: پس از ترسیم کروکی ۱۵ هکتار توسط شورای روستا مشخص و محرز شد که مستثنیات فوق محدوده مسکونی روستا است و با توجه به نامه شماره ۱۰۵ مورخ ۳/۶/۹۴ توسط شورا به فرمانداری بندرعباس در خصوص زمین‌خواری فوق و نامه‌ای به شماره ۹۲۲۳/۶۳۰۰  مورخ ۹۴/۶/۳ از سوی فرمانداری بندرعباس به مدیریت بنیاد مسکن و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و بخشداری تخت مبنی بر اعتراض به واگذاری ۱۵ هکتار از اراضی محدوده روستای مذکور که ۱۶ خانوار در آن سکونت دارند جهت کارشناسی ارسال کرد و هر سه نهاد مذکور وجود ۱۶ خانوار را در محدوده مذکور تائید کردند.

بهمنی یادآور شد: بعد از این ماجراهای پیچیده، شورای روستا طی جلسه‌ای با فرماندار بندرعباس مبنی بر اینکه که شخص فرماندار به این مساله ورود کند در این میان فرماندار بندرعباس عنوان کرد که رئیس شورا از نظر حقوقی می‌تواند در این امر ورود کند و در تاریخ ۲۸ آبان ماه سال گذشته شکایتی در دادگاه شعبه ششم تجدید نظر در دفاع از حقوق مردم انجام شد که قاضی پرونده در جلسه با توجه به اینکه ذی‌نفع پرونده شخص ثالث شورا نیست رد شد و بعد از رای دادگاه ۱۶ خانوار از اهالی روستای کهور کلاغی بار دیگر شکایت خود را به شعبه ۱۰۵ دادگاه برده و یک پرونده دیگر هم در بازپرسی شعبه هشتم باز شد که زمین‌خوار مذکور، زمینه  آزار و اذیت مردم را فراهم نموده و به گونه‌ای که آسایش روانی مردم را مختل کرده است.

رئیس شورای اسلامی روستای کهور کلاغی در پایان تصریح کرد: از استاندار محترم هرمزگان، فرماندار بندرعباس، رئیس کل دادگستری استان، دادستان بندرعباس و نمایندگان مردم در مجلس درخواست می‌شود توجه ویژه به رسیدگی در این پرونده زمین‌خواری در روستای کهور کلاغی بخش تخت بندرعباس را در دستور کار قرار دهند و اینکه تمامی مسؤولان می‌توانند از نزدیک به این روستا بیایند و شاهد این موضوع باشند و بررسی و پیگیری لازم را در این راستا انجام دهند تا حقی از مردم بی‌گناه این روستا ضایع نگردد و مردم این روستا به حق واقعی خود دست یابند.

به گزارش فارس، زمین‌خواری، تصرف اراضی اعم از دولتی و شخصی از سوی اشخاص یا مراجعی است که با استفاده از نفوذ و روابط خود در دستگاه‌های مختلف اداری و یا با شناسایی خلاهای قانونی و گاه نیز با جعل اسناد و مدارکی به سوءاستفاده‌های مالی و ملکی می‌پردازند.

تصرفات نامشروع و غیر قانونی زمین که در اصطلاح عمومی به زمین‌خواری شهرت یافته و در یکی دو دهه اخیر به یک پدیده زشت و ناخوشایند تبدیل شده است به‌طوری که هر روز شاهد گسترش آن هستیم و این در حالی است که این پدیده در زمره جرائم اقتصادی قرار گرفته است.

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *