آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

از حاشیه تا متن آغاز به کار چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان

همزمان با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، استاندار هرمزگان و سایر مسئولان استانی چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان، نمایشگاه های قرآن و عترت و رسانه های دیجیتال نیز در بندرعباس آغاز به کار کردند.

باز خبر,به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، یکشنبه شب(۲۶ دیماه) در حالی برگزار شد، که در این نمایشگاه ۶۵۰ نمایندگی و ناشر از سراسر کشور بیش از ۶۶ هزار عنوان کتاب ارائه کرده اند.

همزمان با برگزاری این نمایشگاه، دو نمایشگاه “قرآن و عترت” و “رسانه های دیجیتال” نیز در این نمایشگاه برپا شده است. ۴۰ غرفه به صورت اختصاصی به نمایشگاه قرآن و عترت و ۴۷ غرفه نیز به رسانه های دیجیتال اختصاص یافته است.

*اما از حواشی این مراسم که از ساعت ۱۸:۲۴ دقیقه آغاز شد، می توان به حضور آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، جاسم جادری، استاندار هرمزگان، احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس و همایون امیرزاده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار یکدیگر در ردیف اول مراسم اشاره کرد.

*همچنین صالح دریانورد، رئیس سازمان برنامه بودجه استان، احمد پویافر، فرماندار بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محمد مریدی زاده، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان هرمزگان، مجید وفادار، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، محسن ضیایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و حضور چهره هایی همچون محمد خطیب زاده و فریدون الهامی در این مراسم از نکات جالب به نظر می رسید.

*جواد ضمیری از فعالان عرصه فرهنگ و هنر هرمزگان که به عنوان مجری در این مراسم حضور داشت در ابتدای سخنانش با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، بسیاری از خدمات صورت گرفته در کشور را به واسطه حضور این مجاهد خستگی ناپذیر دانست.

*اولین سخنران این مراسم استاندار هرمزگان بود که در زمان ایستادن پشت تریبون مجری برنامه با اعلام اینکه سخنرانان محترم رعایت وقت را داشته باشند تا معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پرواز ساعت ۸ شب برسد، جاسم جادری با بیان اینکه به بنده اعلام شد تنها ۸ دقیقه سخنرانی کنم اما در مجلس در زمان نطق پیش از دستور ۱۰ دقیقه زمان اختصاص می دادند اما نمی دانم در مجلس جدید چند دقیقه است که احمد مرادی با اعلام ۷ دقیقه زمان نطق پیش از دستور و استقبال استاندار از این سخن، نشان از کمرنگ شدن اختلافات بین این دو رجل سیاسی می داد چنانکه در طول این مراسم این دو در کنار یکدیگر نشسته بودند.

*استاندار در مهم ترین سخنانش با اشاره به این باید شرایط طوری باشد تا بهترین ناشران و مولفان به هرمزگان بیایند، از اتمام سخنانش در هشت دقیقه سخن گفت که باعث تشویق های حاضرین شد.

*معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که سومین سخنران این مراسم پس از استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد سالامی استان هرمزگان بود با انتقاد از تعطیلی چندین ساله کنگره شعر و داستان جوان در هرمزگان، خواستار برگزاری مجدد آن تا پیش از اتمام دولت یازدهم شد.

*البته عباس صالحی در دقایق پایانی نطقش درنگی هم به درخواست های مکرر در خصوص عدم وجود تمامی عناوین کتاب های موجود کشور در استان هرمزگان زد و گفت: تعامل استان با وزارت خانه می تواند دسترسی به کتاب را آسانتر مستمرتر و دائمی تر کند.

*عقربه های ساعت که به ساعت ۲۰ نزدیک می شد و سه سخنرانی پشت سرگذاشته شده بود، مجری برنامه با بیان اینکه مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس به دلیل کسالت و بیماری از سخنرانی انصراف داده اند به دعوت از نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان پرداخت.

*آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه از آقای مرادی سپاسگزارم که وقت صخنرانی خود را به بنده داد تا بتوانم بیشتر صحبت کنم باعث تشویق حاضرین شد.

*نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابتدا در سخنانی به فضائل و ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی سیاست مداری فوی بود و ده ها سال در سیاست زندگی کرد، ایشان چهره ای قرآنی بود و واژه های قرآن را کالبد شکافی می کرد و این کار اساس تفسیرهاست. آثار فردی و جمعی این فقید قریب به ۱۰۰ جلد کتاب است و آن روزی که بحثی از فلسطین نبود ایشان کتاب فلسطین را نوشت و با کتاب «امیرکبیر»، جامعه را آگاهی داد.

*وی در ادامه به انتقاد از کسانی پرداخت که گذشته را نسبت به امروز در وضعیت کتابخوانی بهتر تصویرسازی می کنند، اظهار کرد: کسی دچار توهم نشود که در گذشته مردم کتابخوان بودند و حالا نیستند، در دوران رژیم منحوس طاغوت هیچ گاه این گونه کتاب در اختیار مردم قرار نمی گرفت. امروز و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقایسه با دوران گذشته، پیشرفت های بسیاری در مطالعه و انتشار کتاب داشته ایم.

*آیت الله نعیم آبادی در سخنان پایانی خود خطاب به مسئولان عالی استان با بیان اینکه کتابخوان داریم اما کتاب خوب نداریم، اضافه کرد: کتب ارائه شده در نمایشگاه های کتاب باید پاسخگوی نیازهای کتابخوانان باشد. آیا برای سنین مختلف به ویژه کودک و نوجوان کتاب تهیه کرده ایم و یا قرآن و نهج البلاغه را به طور قابل فهم برای نسل های مختلف ارائه داده ایم.

* بریدن روبان مراسم افتتاحیه و بازدید از غرفه های کتاب از دیگر اتفاقات مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان بود.

چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب هرمزگان،دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت و سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال ٢۶ دی ماه لغایت دوم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه های هرمزگان واقع در سه راه جهانبار با تخفیف ٣٠ درصد  در حال برگزاری است.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *