آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
عضو هیأت رئیسه مجلس:

انتظار تحرک بیشتری از سفارتخانه‌های ایران در حوزه اقتصادی داریم

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: انتظار تحرک بیشتری از سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف منطقه و جهان به منظور ایجاد بازارهای هدف برای محصولات ایرانی را داریم.

بازخبر از بندرعباس، محمد آشوری عصر امروز در نشست با مسؤولان وزارت امور خارجه اظهار کرد: بخش قابل توجهی از امنیت منطقه مدیون وجود ایران و دوراندیشی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در شناخت دشمنان امنیت و ثبات منطقه است و باید به همان اندازه که در حوزه مسائل سیاسی از قدرتی ویژه برخورداریم، در حوزه مسائل اقتصادی در منطقه نیز نقش‌آفرینی مطلوب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف از جمله کشورهای منطقه باید تحرک بیشتری در زمینه ایجاد ارتباط میان تجار و بازرگانان ایرانی با تجار کشورهای هدف و ایجاد بازار مطلوب برای محصولات ایرانی بخصوص محصولات کشاورزی نشان دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: بسیاری از محصولات کشاورزی جنوب ایران از طریق برخی کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس خریداری شده و با بسته‌بندی مجدد به کشورهای مختلف منطقه از جمله کشورهای شرقی ایران صادر می‌شوند و عملا سود حاصل این تجارت نصیب دلالان می‌شود و دست تجار و فعالان اقتصاد ایران از کشورهای مختلف منطقه کوتاه می‌ماند و ما انتظار داریم که سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف از طریق رایزنی‌های اقتصادی هر چه بیشتر نسبت به ایجاد تعرفه‌های ترجیحی و یا رشد ارتباطات اقتصادی به توسعه اقتصاد داخلی کمک کنند.

آشوری عنوان کرد: پس از شکل‌گیری برجام، بخشی از تبادلات اقتصادی ما بخصوص با کشورهای منطقه تسهیل شده و لذا باید از این فرصت برای توسعه اقتصادی و رشد ظرفیت‌های صادراتی کشورمان استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به وجود روابطی عمیق میان ایران با همسایگان خود، از تأثیر ایران در امنیت این کشورها به عنوان یکی از نقاط قوت در حوزه مسائل بین‌المللی یاد کرد و گفت: بازار کشورهای مختلف منطقه به کیفیت و قیمت وابسته است و باید از مزیت‌های خودمان در صادرات به این کشورها به نحو بهتری استفاده کنیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس، یکی از احکام برنامه ششم توسعه کشور را تمرکز دولت بر رشد ظرفیت‌های صادراتی عنوان و خاطرنشان کرد: وابستگی ما به نفت باید به طور تدریجی کاهش پیدا کند و اگرچه توانسته‌ایم در زمینه تولید نفت رشد قابل توجهی داشته باشیم، اما باید درآمدهای حاصل از فروش نفت را در قالب صندوق توسعه ملی برای مصارف ویژه کنار بگذاریم.

آشوری اضافه کرد: متأسفانه بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزان هرمزگان بر زمین مانده و حتی ارزش برداشت نیز ندارد و این در حالی است که بسیاری از کشورهای پیرامونی ما خواهان این محصولات هستند و باید شرایط برای صادرات اقتصادی این محصولات فراهم آید.

وی با بیان اینکه باید از برجام نهایت استفاده برده شود، تصریح کرد: نباید از فرصت‌های جدید اقتصادی بوجود آمده تنها در چند حوزه محدود استفاده کنیم بلکه باید میدان فعالیت و کار را در سراسر کشور توسعه داد.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *