آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

هدف در صنعت دارو رسیدن به تراز تجاری مثبت است

رئیس سازمان غذا و دارو صادرات دارو در کشور را ظرف ۶، ۷ سال گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار دانست و گفت: این در حالی است که در سال ۹۳ واردات ما یک میلیون دلار است و با تراز تجاری منفی روبه‌رو هستیم.

باز خبر  رسول دیناروند در نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته، گفت: متأسفانه صنایع داروسازی ما زبان بین‌المللی این حوزه را نمی‌داند و بسیار به بازار داخل متکی هستند و حاضر به سرمایه‌گذاری در عرصه بین‌المللی نیستند.

وی گفت: صادرات دارو جزو سخت‌ترین صادرات دنیاست و صنعت داروسازی ما باید به این مرحله برسد که بتواند دارو را در کشورهای هدف ثبت کند.

دیناروند گفت: ما به راحتی می‌توانیم در حوزه سلامت نزدیک به دو میلیارد دلار سرمایه به کشور جذب کنیم و بسیاری از کشورهای بزرگ در حوزه داروسازی به این سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستند اما متأسفانه هنوز شرایط بین‌الملل به وضعیت مطلوب و ایده‌آل نرسیده است.

وی سیاست  ایران در دوران پسابرجام را جذب سرمایه‌گذار و صادرات دارو دانست و گفت: سیاست ما مشارکت، سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها به کمک سرمایه‌گذاران خارجی است.

رئیس سازمان غذا و دارو صادرات دارو در کشور را ظرف ۶، ۷ سال گذشته ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار دانست و گفت: این در حالی است که در سال ۹۳ واردات ما یک میلیون دلار است و با تراز تجاری منفی روبه‌رو هستیم.

دیناروند اظهار کرد: ما باید صادرات را ۱۰ برابر کرده و به رشد سالانه ۲۵ درصدی برسیم.

وی گفت: آخرین آمار قاچاق کل حوزه‌ها در ایران ۱۵ میلیارد دلار است که یک و نیم میلیارد دلار آن مربوط به حوزه سلامت است و از این مقدار دو سوم آن به لوازم آرایشی مربوط می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما دو رویکرد برای مبارزه با قاچاق در پیش داریم اولین مورد سخت‌گیری با قاچاقچیان و دیگری تجهیز مردم به تشخیص کالای قاچاق است.

دیناروند در پایان گفت: سامانه جدید رهگیری ما به مردم کمک می‌کند تا این قدرت تشخیص را پیدا کنند

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی: ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *