آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟
العربیه؛

اقدام ضدایرانی وزیر خارجه ترکیه در نشست مسکو/ دل ظریف خنک شد

“این اقدام ضدایرانی وزیر خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران با واکنش لاوروف مواجه شده است.”

بازخبر / به نقل از شبکه العربیه، “مولود چاووش اوغلو” وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری در مسکو طی پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران، حزب الله را یک گروه تروریستی عنوان کرد.

بنا بر این گزارش، این اقدام ضدایرانی وزیر خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران با واکنش لاوروف مواجه شد که به گفته شبکه العربیه “دل ظریف خنک شد.”

به گزارش العربیه، لاوروف گفت که مراد از گروه های تروریستی النصره و داعش است که سازمان ملل مشخص کرده است.

ظریف هم نسبت به اقدام ضدایرانی همتای ترکیه ای خود در تروریستی خواندن حزب الله واکنش نشان داد و گفت دوستان ما در سوریه را نمی توان تروریست خواند.

خاطر نشان می شود که وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مسکو، تهران و آنکارا بر سر یک «بیانیه مشترک» باهدف یافتن راه‌حلی برای پایان بحران در سوریه توافق کردند.

نشست سه‌جانبه روسیه، ترکیه و ایران، درباره سوریه روز سه شنبه ٣٠ آذر/٢٠ دسامبر در مسکو برگزار شد.  در این نشست، وزرای خارجه و دفاع ۳ کشور حضورداشتند.

تحولات سوریه و همکاری‌های منطقه‌ای از جمله محورهای اصلی این نشست مهم بود. در بیانیه پایانی نشست سه جانبه، طرف‌های شرکت کننده در این نشست بر روی ۸ مورد کلی توافق کردند.

هر سه طرف، بر موضوع استقلال، یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه، تأکید کردند. سه کشور ایران، روسیه و ترکیه، اعلام کردند که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد؛ آنها همچنین متعهد شدند تا تلاش‌های خود را برای ایجاد یک آتش‌بس فراگیر در همه خاک سوریه و سازماندهی گفتگوهای صلح در قزاقستان بین طرفین درگیر در سوریه، هماهنگ نمایند.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *