آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

امیرزاده : آموزش مهم‌ترین راه‌ تقویت بنیه علمی فعالان حوزه فرهنگی هنری است

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت جشنواره منطقه‌ای داستان «مکران» در تقویم اجرایی فعالیت‌های فرهنگی این وزارتخانه خبرداد.

بازخبر / مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت جشنواره منطقه‌ای داستان «مکران» در تقویم اجرایی فعالیت‌های فرهنگی این وزارتخانه خبرداد.

همایون امیرزاده در حاشیه نخستین جشنواره منطقه‌ای داستان «مکران» در جمع خبرنگاران، با اشاره به حوادث منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: هر آنچه امروز در دنیای آشفته اسلام شاهد هستیم حاصل بی‌توجهی به نکات اخلاقی است که باید از سیره پیامبر رحمت و مهربانی الگو می‌گرفتیم.

وی تعامل و همراهی جوانان شیعه و اهل سنت در برگزاری جشنواره منطقه‌ای داستان «مکران» را کاری ارزشمند و ستودنی دانست و عنوان کرد: افتخار می‌کنیم که در گوشه‌ای از قلمرو بزرگ ایران اسلامی انسان‌های شریفی وجود دارند که برادرانه در چشم همدیگر نگاه می‌کنند و زندگی مسالمت‌آمیز وتوام با همدلی داشته و دارند.

امیرزاده افزود: آن‌قدر نور وحدت منطقه را روشن کرده است که همه با دست رد زدن به سینه اختلاف و سردادن ندای همبستگی در کمال آسایش و آرامش زندگی می‌کنند و داستان نویسان باید از این نکته‌ها الهام بگیرند و آثار بزرگ و ماندگاری را خلق کنند.

وی در ادامه با ذکر این نکته که تولید مضامین بومی و ترویج آن در داستان می‌تواند باعث خلق آثار ماندگاری در تاریخ ادبیات دنیا باشد، خاطرنشان کرد: در آثار نویسندگان باید عناصر بومی جلوه‌گر باشد.

 مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر یک نویسنده مکرانی نتواند اولویت نگارشش تحلیل دنیای اطراف و زادبوم خودش قرار دهد و ادامه‌دهنده راه پایتخت‌نشین‌ها باشد در کارش موفق نخواهد بود.

 وی از آموزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت بنیه علمی فعالان حوزه فرهنگی هنری یادکرد و گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد که یکی از کارگاه‌های آموزشی را در جهت ارتقای سطح نویسندگی در شهرستان سیریک برگزار کند.

امیرزاده با اشاره به در پیش بودن نمایشگاه بزرگ کتاب استان هرمزگان، اظهار کرد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۰۰ نفر از دانش آموزان سیریکی برای خرید مناسب و ویژه در این نمایشگاه حمایت می‌کند

وی حمایت از چهار اثر مؤلفین شهرستان سیریک و فراهم کردن زمینه برای رونمایی یکی از این آثار در سرای قلم تهران را یکی از برنامه‌های این معاونت در جهت حمایت از هنرمندان منطقه مکران دانست و بیان کرد: این حرکت در راستای شناساندن هرچه بیشتر سیریک در سطح کشور صورت می‌گیرد.

مشاور اجرایی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام شهرداری در ساخت پلاتو در ساحل شهرستان سیریک از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تجهیز این پلاتو خبرداد.

 امیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه توسعه سواحل مکران از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، تأکید کرد: در این توسعه حوزه فرهنگ فراموش نشود و جانمایی و پیوست فرهنگی نیز لحاظ شود.

به گزارش ایسنا، نخستین جشنواره منطقه‌ای مکران از چهارشنبه(۲۴ آذر) با حضور داستان نویسان برگزیده و برتر، داستان نویسان مطرح استان هرمزگان، هیئت‌داوران در شهرستان سیریک آغاز و تا پنجشنبه‌شب(۲۵ آذر) ادامه داشت

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *