آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

طرح عملیاتی ایران در موصل، داعشی ها را به خودکشی وادار کرد

“طرح اولیه جنگ به این صورت بود که در قسمت غربی منطقه ای را برای فرار تروریست ها ایجاد کنیم تا بتوانند از طریق آن فرار کنند اما ایران با بستن تمام راه های خروجی، باعث لغو ایده اولیه شد.”

باز خبر,روزنامه سعودی “العرب” نوشت: « راهبرد اصلی نیروهای عراقی در عملیات آزادسازی موصل، مسدود کردن مسیرهای اطراف این شهر به شکل “نعل اسب” بود تا سه سمت از جبهه بسته شود و جهت چهارم که در غرب شهرستان موصل قرار داشت، باز بماند.»

 

العرب در ادامه نوشت: «این مدل، برای پس گرفتن چند شهرستان عراق از داعش طی دو سال گذشته مورد استفاده بوده است. اما ایران با تغییر این روش کاری کرد که داعشی ها یا خودکشی می کردند تا دست ارتش عراق نیافتند یا اینکه تا نفس و مهمات داشتند، جنگ می کردند.»

 

العرب ادامه داد: «یکی از مقامات “کرد” مدعی است که طرح اولیه جنگ به این صورت بود که در قسمت غربی منطقه ای را برای فرار تروریست ها ایجاد کنیم تا بتوانند از طریق آن فرار کنند اما ایران با بستن تمام راه های خروجی، باعث لغو ایده اولیه شد.»

 

پسندیدم(0)نپسندیدم(1)
کلمات کلیدی: ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *