آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

هاشمی تختی:به دنبال مچ‌گیری نیستیم/باید سهمیه ویژه ای برای هرمزگانی ها در جذب نیرو در نظر گرفت

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت گفت: با یک بررسی اجمالی هم می‌توان به این جمع‌بندی رسید که در دریا یک اقتصاد مقاومتی ماندگار می‌توانیم داشته باشیم.

باز خبر,منطقه خلیج‌فارس، حسین هاشمی تختی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، افزود: بارها از ایدنی خواهش کردیم که بازهم در این عرصه بماند تا نظام جمهوری اسلامی بتواند از ظرفیت چنین افرادی با علم و تجربه بالا استفاده کند، در جلسه‌ای که مشترکا با آقای سعید نژاد داشتیم ایدنی خواهش کردند که با درخواست بازنشگستی شان موافقت شود و آقای سعید نژاد با اکراه پذیرفتند و امیدواریم که بازهم در جایگاه مشاور بتوانیم از وجودشان استفاده کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان در خانه ملت بابیان اینکه انصافاً هم در بعد نیروی انسانی و هم در بعد توسعه کار بسیار زیربنایی در زمان مدیریت ایدنی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: از عفیفی پور شناخت عمیقی نداشتم و به سعید نژاد هم‌عرض کردم که به علت اعتمادی که به شما دارم هرکسی که شما ازلحاظ کارشناسی به‌عنوان گزینه مناسبی معرفی کردید موردحمایت قرار می‌گیرد و با بررسی که صورت گرفت، انصافاً گزینه بسیار مناسبی معرفی شد.

هاشمی تختی بابیان اینکه در بحث اقتصاد جهادی باید تمامی تلاشمان در جهت عملی کردن برنامه‌ها باشد، اظهار کرد: یک روزی لازم بود با جنگ تن‌به‌تن به‌سوی دشمن حرکت کنیم و درصحنه نظامی حضور پیدا کنیم درحالی‌که روزی نیاز به جنگ دیپلماسی داشت که دیپلمات‌های ما باید می‌رفتند برای مذاکره می‌جنگیدند که نتیجه آن برجام بود و امروز بحث اقتصاد است که بنابر نام‌گذاری مقام معظم رهبری سال جاری به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل لقب گرفت پس باید به سمت عملی کردن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از جاهایی که باید جهاد گونه عمل کرد، اقتصاد دریا محور است، اضافه کرد: با یک بررسی اجمالی هم می‌توان به این جمع‌بندی رسید که در دریا یک اقتصاد مقاومتی ماندگار می‌توانیم داشته باشیم.

هاشمی تختی بابیان اینکه در بحث کشاورزی شاید نتوانیم ماندگار باشیم، چون ممکن است با کمبود آب مواجه شویم، ادامه داد: ویژگی دریا و اتصال آن به دریاهای بزرگ و اقیانوس‌ها چنان پتانسیل بالایی است که چنین ظرفیت و توانی در هیچ حوزه‌ای دیگر از کشور وجود ندارد.

وی بابیان اینکه درزمانی که مسئولیت استانداری هرمزگان را به عهده داشتم این نکته را بارها گفتم که اگر دولت محبت کند و بادید مثبت‌تر و همگرایی بیشتر در حوزه دریایی در هرمزگان سرمایه‌گذاری بیشتری کند و صنایع دریایی هرمزگان را توسعه دهیم، کشور را راحت و حتی بدون نفت هم می‌توانیم اداره کنیم، تصریح کرد: اگر در این حوزه، موضوع گردشگری و صنعت توریست را هم اضافه کنیم به‌واقع دریا موهبت بزرگی است که همچنان از آن غافل مانده‌ایم.

مسئول کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر اساس تجارت، صنایع دریایی، صنایع نفتی و صنعت توریسم را بر دریا محوری بگذاریم کشور غنی خواهد شد، افزود: می‌توانیم فضایی را به وجود بیاوریم که نه‌تنها بیکاری در کشور نداشته باشیم بلکه بتوانیم بیکارهای کشورهای دیگر را هم جذب کنیم.

هاشمی تختی بابیان اینکه مجلس این آمادگی را دارد، که به دولت درزمینهٔ توسعه اقتصاد دریا محور کمک کند، اضافه کرد: بنده به‌عنوان عضو کوچکی از مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان استان هرمزگان و در جایگاه مسئول کمیته بندر و صنایع دریایی این آمادگی رادارم که زمینه‌های توسعه این صنعت در کشور و استان هرمزگان را برقرار کنیم.

وی در ادامه بابیان اینکه باید یک فضای وحدت به وجود آوریم و با شعار همدلی به یکدیگر کمک کنیم، تصریح کرد: در سطح کلان مجلس با دولت، مجلس با قوه قضاییه، قوای سه‌گانه و در سطح استان هم همه باید دست هم را بگیریم تا بتوانیم کشور را در مسیر توسعه قرار دهیم.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه به معاون اول رئیس‌جمهور هم گفتم که هدف ما این است که دست بگیریم و دنبال مچ‌گیری نیستیم، خاطرنشان کرد: اما از آن‌طرف هم‌دلمان می‌خواهد دست بگیرند و دستشان را راحت در دست ما قرار دهند، طوری نشود که دستمان به یقه گیر کند بلکه با زبان تکریم باهم صحبت کنیم و فضای احترام متقابل به وجود آید.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر هم شرایط خاص خودش را دارد، افزود: اگر من در فضایی قرار گرفتم که طرف مقابل من احساس کرد برای موفقیتش یک نقدی را می‌کنم، نقد من تاثیرگزار خواهد بود و از آن‌طرف هم اگر کسی احساس کرد نقدی را دارد انجام می‌دهد برای مصلحت خودش و جامعه است، باید با آغوش باز بپذیرد.

هاشمی تختی بابیان اینکه باید وحدت و مودت را توسعه دهیم، افزود: زمانی که دو برادر، دو مسئول، دو خدمتگزار بینشان اختلافی پیش می‌آید شب را نمی‌توانم به‌راحتی به صبح برسانم.

وی ادامه داد: قول می‌دهم اگر فضای همدلی به وجود آید، این دریای بیکران نعمتی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، ، این امکانات و موهبتی که در این موقعیت مکانی و زمانی وجود دارد، می‌توانیم کاری کنیم که این کشور را الگو قرار دهیم.

وی خطاب به مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: در بحث نیروهای انسانی توجه بیشتری را نسبت به استان هرمزگان داشته باشند زیرا هرمزگان ۶۰ درصد از صادرات واردات و ۷۰درصد از ترانزیت کشور را تأمین می‌کند، بنابراین سهم معادل همین آمار، ظرفیتی را در بحث نیروی انسانی برای هرمزگانی‌ها قائل شوید.

هاشمی تختی اضافه کرد: اطلاع دارم که به‌زودی سازمان بنادر و دریانوردی جذب نیرو دارد، درخواست می‌کنم سهمیه ویژه‌ای را برای استان هرمزگان در نظر بگیرید که بتوانیم از این نیروهای ماندگار در استان هرمزگان بیشتر بهره ببریم.

وی در پایان بابیان اینکه باید قدر بدانیم که بندر شهید رجایی هاب منطقه است اما به بنادر دیگر در استان هرمزگان هم توجه کنید، افزود: جلسه‌ای با رئیس گمرک کشور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا داشتیم و مشکلات اقتصادی موجود را بررسی کردیم که در آن جلسات به این نتیجه رسیدیم که بعضی از قوانین خیلی کارساز نیستند و از تاریخ گذشته‌اند، در بحث قوانین گمرکی باید تجارت، بنادر، صنایع، صادرات واردات با یکدیگر هماهنگ باشند تا بتوانیم یک قانون مناسب وضع کنیم که هم مردم متضرر نشوند و هم معیشت مردم تأمین شود و هم به اقتصاد کشور ضربه‌ای وارد نشود و توسعه عمران و آبادانی را هم داشته باشیم.

پسندیدم(0)نپسندیدم(0)
کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *