آشنایی با بهترین شهر بازی های استانبول اهرم معاملاتی چه ویژگی هایی دارد؟ چرا ویزای استارتاپ کانادا؟ چرا وزارت بهداشت بر سبوس‌دار کردن «نان» تاکید دارد؟

علیزاده : رشد حاشیه‌نشینی آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد/ باید به حاشیه‌نشینی با تعمق بیشتری نگریست

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: باید به مسأله حاشیه‌نشینی با تعمق هر چه بیشتری نگریست و نسبت به آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی احساس مسؤولیت‌ کرد.

 باز خبر,پروین علیزاده در نشست ویژه شورای شهر بندرعباس با موضوع تعامل شورای شهر با نمایندگان مجلس اظهار کرد: حاشیه‌نشینی یکی از مهم‌ترین چالش‌های شهر بندرعباس است که اگر چه ریشه آن به قبل از انقلاب باز می‌گردد اما رشد ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی شهر بندرعباس این وضعیت را سال به سال تشدید کرده است به طوری که اکنون بیش از ۴۳ درصد از مساحت این شهر را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند.

وی افزود: حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهای غیرقانونی ناشی از آن از یک سو و فقدان وجود امکانات و خدمات شهری برای این محلات و مناطق از سوی دیگر سبب شده تا عمق فاجعه روز به روز بیشتر شود و اکنون بسیاری از سرپناه‌های غیراستاندارد ساخته شده در بافت فرسوده و حاشیه‌ای شهر فاقد انشعاب آب و برق قانونی هستند.

عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به آسیب‌های اجتماعی فراوان ناشی از گسترش بافت‌های فرسوده، بیشترین آسیب را در این بخش متوجه کودکان و زنان دانست و عنوان کرد: برای رفع این مشکلات باید نگاه عمیق‌تری به مسائل و موضوعات این حوزه داشته باشیم و هر یک مسؤولیت خودمان را در برابر این آسیب‌ها جدی بگیریم و تلاش کنیم تا باری از دوش مردم برداشته شود.

علیزاده گفت: بر اساس اصل ۳۱ قانون اساسی کشورمان داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است و دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنهایی که نیازمندترند، زمینه این مهم را فراهم کند و بنابراین باید در برابر این اصل قانون اساسی کشورمان که مرتبط با اقدامات شهرداری و شورای شهر است و یک رسالت بر دوش ما بشمار می‌رود همت کنیم.

وی ایجاد شرایط زندگی مطلوب برای مردم در شهر را یکی از وظایف شهرداری عنوان و خاطرنشان کرد: رشد شغل‌های کاذب، تکدی‌گری، اعتیاد و … از جمله آسیب‌هایی است که با گسترش حاشیه‌نشینی، شهر را دچار چالش می‌کند و برای رفع آنها باید این مسؤولیت را متوجه خودمان بدانیم و در این راه به یاری یکدیگر آمده و برنامه‌های ویژه‌ای را در کوتاه مدت و میان مدت برای رفع آن طراحی و اجرا کنیم.

عضو کمیسیون فنی و شهرسازی شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: شورای شهر آماده است تا در زمینه ایجاد راهکارهای قانونی در حوزه عملکرد شهرداری و هماهنگی میان دستگاه‌ها در این باره نقش محوری ایفا کند و تاکنون نیز در قالب جلسات متعدد، راهکارهای متعددی را در این زمینه به شهرداری پیشنهاد داده‌ایم که متناسب با اعتبارات و امکانات و اختیارات شهرداری بندرعباس اجرا شده و اکنون حجم بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای شهر رو به کاهش است.

 

پسندیدم(2)نپسندیدم(0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *